Bij mijn ouders (80+) in Wallonië loopt de postbedeling in hun straat reeds lange tijd verkeerd. Allerhande poststukken (dagblad, weekblad, brieven, ..) komen soms niet aan, ofwel in een andere postbus ofwel totaal niet. Bij verkeerde leveringen worden de poststukken soms teruggebracht bij mijn ouders door alerte buren, maar doordat het al jaren bezig is, hebben sommige buren het ook opgegeven. Onlangs het kabinet van de minister aangeschreven maar daar verwees men mij door naar de helpdesk van De Post zelf. Daar kreeg ik een vriendelijk antwoord ("..we zullen het plaatselijk nakijken en steekproeven doen.."). Maar concreet is er niets veranderd. Deze week zoals alle vorige weken krijgen ze sommige poststukken niet (dagbladen, weekbladen, brieven, ..). Mijn ouders komen er toevallig op uit dat hun post ergens in een verlaten brievenbus werd gedropt (verlaten huis), of zien ze het bij het wandelen toevallig liggen op een brievenbus in de straat.
---> Nul gehoor bij hun plaatselijk postkantoor, nul gehoor bij de minister, nul gehoor bij de helpdesk,.... Ze zijn radeloos! En ik ook.
Iemand constructieve raad om dit probleem aan te pakken?