Op 14 april ll. hebben wij een draadomheining laten plaatsen, inclusief 3 draadpoortjes en een sierpoort in staal en padoek (hout). Reeds tijdens de werken moesten we de werkmannen voortdurend wijzen op zaken die ze fout aan het uitvoeren waren. Zo plaatsten ze de draadpoortjes niet op de juiste hoogte en hebben we nog net kunnen voorkomen dat een hoekpaal in het midden van het tuinpad terechtkwam. Ook bij het plaatsen van de sierpoort liep het helemaal mis. Wij hadden gevraagd om deze in het verlengde te plaatsen van een reeds bestaande (elektrische) schuifpoort. Na de plaatsing bleek dat ze dit niet gedaan hebben. De sierpoort staat meer dan 5 cm verder naar de straat dan de schuifpoort. De hoekpaal van de draad, die dwars aansluit op beide poorten, werd in de goot van de schuifpoort geplaatst, waardoor deze niet meer volledig open kan. Van de sierpoort zelf is het gat voor de poortpin te ver naar achteren geboord, waardoor de 2 deuren niet recht op elkaar aansluiten als ze dicht is. Het hout in de sierpoort is zo krap bemeten dat de eerste dag al kieren van meer dan 1 cm zichtbaar waren.
Gisterenochtend is iemand van het bedrijf de draadpoortjes (die we tot nu toe niet gebruikt hadden) komen afstellen. 's Middags, bij eerste gebruik, stellen we vast dat één van de poortjes niet volledig open kan omdat de heren geen rekening gehouden hebben met de hoogte van het tuinpad en de poort zichzelf vast schuurt op de klinkers.
De factuur zat op 16 april al in de bus, meer dan een week voor de werken afgerond waren. Wij hebben de zaakvoerster onmiddellijk een e-mail gestuurd met een opsomming van alle gebreken. We nodigden haar bij ons uit om de werken te komen inspecteren en samen met ons te zoeken naar oplossingen, maar schreven ook dat we de betaling nog niet direct zouden uitvoeren in afwachting van een constructief voorstel om de genoemde gebreken op te lossen. Op die uitnodiging ging ze niet in en ze antwoordde dat we niet moesten denken dat enkele klachten een reden zijn om niet te betalen.
We hebben de zaakvoerster nu opnieuw een e-mail gestuurd, evenals een aangetekend schrijven met al onze klachten en een nieuwe uitnodiging om eens tot bij ons te komen in de hoop samen tot een oplossing te komen. Ons aanvoelen is echter dat zij hier wederom niet op wil ingaan.
Onze vraag is of wij wel of niet moeten betalen? Welk dwangmiddel hebben wij nog als we wel betalen? Er staat geen vervaldatum op de factuur. Is dat dan een termijn van 30 dagen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.