Orthodontiekosten

dirk2

#16 , 21 jul 2006 18:48

Dat wil dus zeggen, dat jullie die kosten delen. Maar dat niet zomaar de ?ne kan beslissen het kind op reis mag naar ergens en de ander die dan maar voor de helft moet betalen. Maar dat er eerst moet overeen gekomen worden of het kind die reis mag maken.
Maar voor de uitzonderlijke medische kosten moet het gedeelte dat niet terug betaald word, gedeeld worden.

En bij alles moeten de betaalbewijzen en terugbetalingsbewijzen zijn.
En dat u ex die reis dan al laten doen heeft zonder toesteming of overleg moet je dat dan ook nog betalen?
Niet dat ik de kinderen dat niet gun maar men ex beslist altijd maar alleen zonder overleg met mij dat de kinder op schoolreis gaan enz...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#17 , 21 jul 2006 19:26

schoolreisjes, studiereisjes en de kampen met jeugdbewegingen zijn reeds gekent bij inschrijving en zullen op de rechtbank dan ook aanvaard worden als gekende te delen kosten.

Een kind dat voor de echtscheiding reeds bezig was met een opleiding zeilen of paardrijden bij Blosso, heeft het recht deze verder te zetten ook na de echtscheiding. En de rechter zal dan waarschijnlijk wel de eis tot bijdragen in kosten goed keuren

Maar als je ex beslist om het kind na de echtscheiding bv. een vliegkamp te laten meedoen( kostprijs +/-1000?) of met de ziekenkas op reis laat gaan (+/- 200?)dan moet zij dat eerst met jou bespreken.

Anders kan je haar inderdaad alleen laten betalen. Maar houd wel altijd voor ogen dat zij het geld via de rechter kan proberen op te eisen. En die kosten zijn dan ook nogeens voor de verliezer. En wie dat is, is niet altijd voorspelbaar.

Dus reisjes binnen een aanvaardbaar bedrag zou ik persoonlijk niet ter discutie stellen.

Nicole
Topic Starter

#18 , 24 jul 2006 08:59

@Dirk2

wij zitten in een soortgelijke toestand!
Zij beslist maar en doet maar en dan komt ze aangefladderd met de rekening en is ze boos als ze een neen krijgt als antwoord.

De dansschool bvb, wij mochten het helemaal niet weten en nu komt ze op de proppen of we de helft van het WE verblijf mee betalen. Antwoord was kort en duidelijk: neen.
Al deze feiten (er zijn er nog een hoop) gaan we laten opnemen in de conclusie van de nieuwe advo zodat de rechter ook weet hoe ze in werkelijkheid is. Mijn man zei dat ze daar weer het slachtoffer ah spelen was terwijl zij de zaak gewoon probeert uit te buiten :roll:

Het geld voor de orthodontie is eindelijk (na 3 weken :shock: ) gestort!
ga het uitpluizen want het is minder dan de 1ste maal en dat kan niet want alles is gelijk aan het eerste bezoek.

Reclame

dirk2

#19 , 26 jul 2006 16:44

Mijn ex wou met mijn dochter toe ze 12 was ook naar de orthodont voor een beugel.
Toen ik vroeg voor ze is mee tenemen naar st rafael naar de prof voor een 2de opinie was alles ineens niet meer nodig.
kreeg ik verwijten dat ik niks met men dochter inzat wat helemaal niet is.
Voor mij was het gewoon omdat een beugel heel veel geld kost en ik gewoon wou weten ofdat het echt nodig was , en was het nodig had ik dat met alle plezier betaald .
Nu zijn ze een maand naar portugal met de mama wie weet krijg ik daar ook weer een rekening van.
Men ex zit altijd te klagen over geld dat ze er niet veel heeft en dat ze niet toekomt enz... maar ze koop wel elk jaar een duur boekentas voor de men twee kinderen van kipl... van 100 ? en als ik zeg dat het met een gewone ook gaat krijg ik tegewind. mijn zoontje voor zijne verjaardag een zwembad van over 200 ? maa ze heeft wel nooit geen geld.
Ik wil niet haar rekening maken helemaal niet maar ze werkt met nacht dienst heeft kindergeld mijn onderhoudsgeld en woont dan nog is in een van de huizen van haar ouders waar ze bijna niks huur moet geven.
Terwijl ik ook ga werken mijn nieuwe v in loopbaan onderbreking om tezorgen voor ons zoontje en dochter waarbij het zoontje zwaar autische is.
ik moet 520 huur betalen 289,48 ? onderhoudsgeld en dan de ander kosten van elek enz.
ik hou ook niet veel over en dan zou men ex nog is meer onderhoudsgeld willen en al die andere kosten. ik betaal geen rotte meer ik moet ook zien rond tekomen en zorgen dat deze kinderen niks tekort hemme.
Sorry dat ik zo een lange tekst heb maar ben wat gefrusteert moet het voor de rechtbank komen dat men ex gelijk krijgt en dat zit er dik in.
Groetjes

sperwer

#20 , 26 jul 2006 16:55

kosten van reisjes die ZIJ doet met de kids zijn volledig voor haar.

En als zij duur schoolgerief wil kopen heb je inderdaad het recht haar daar op te wijzen en mag je weigeren voor deze extra luxe te betalen.
En geschenkjes die zij koop, moet je zeker niet mee betalen.

Nicole
Topic Starter

#21 , 27 jul 2006 13:18

Dirk2,
zoals sperwer zegt zijn reisjes die je ex organiseert met de kids volledig door haar en enkel en alleen door haar te betalen, zij kan je voor geen centiem verplichten tussen te komen. (omgekeerd idem dito natuurlijk).
Wat het schoolgerief betreft, kom je tussen in ALLE kosten of enkel de buitengewone ? boekentas is niet buitengewoon . . . dus hoef jij daar niet voor op te draaien als je enkel de helft vd buitengewone kosten moet betalen, dat is dan ook volledig ten koste van je ex want schoolkosten zitten in je alim-geld vervat. (daar loopt voor ons nog een zaak voor het vredegerecht voor die de tegenpartij op de rol heeft gestuurd - wij nemen nu andere advocaat en hopen dat deze de zaken wat zal kunnen "versnellen" en in ons voordeel zal pleiten. Wij hadden vriend als advo maar die blijkt h??l zwak op gebied van pleiten en dat werkt in ons nadeel want de tegenpartij is echt een smeerlap - sorry voor de uitspraak maar hij liegt en maakt m'n man zwart voor de rechter dat het niet mooi meer is om zien. De nieuwe lijkt mij veel meer haar op de tanden te hebben en zal zich niet zomaar laten doen)

en je moet je niet excuseren voor de "lange" tekst want ik begrijp je volledig!
Wij zijn al 2j aan het bekvechten met zijn ex voor bilocatie. Deze gaat nu eindelijk door vanaf september maar ZONDER vonnis want de zaak komt terug voor eind september!! dat zal dus nog kletsen geven. het enigste waar wij gaan tussenkomen, is het busabonnement omdat ze dat ook nodig heeft van bij ons thuis en voor de rest mag ze met al haar rekeningen naar de advokaat lopen (het alimgeld van nu blijft doorlopen tot er uitspraak is en dus ook wat er in de EOT staat of ze daar nu blij mee is of niet, deze keer houden we voet bij stuk)

Waar ik nu mijn hand voor inn het vuur steek is dat, ??nmaal de uitspraak gevallen is en het zou in madam haar voordeel zijn, zij kort nadien zal gaan samenwonen met haar vriend. Wees er dan zeker van dat ze een oproep krijgt wegens "verandering van omstandigheden" : zij is niet meer alleen kostendragend dan . . . . dus moet eventueel alim dat mijn man mss aan haar nog moet betalen volledig wegvallen of sterk verminderen. Daar zullen we voor gaan dan.

ps je ziet, kheb ook een lange tekst h? :D

dirk2

#22 , 27 jul 2006 22:53

Ja ook een lange tekst. :)
Ik hoop dat er ooit is een wet komt dat zo'n mensen aanpakt maar meestal krijgen die van het rechtsysteem meestal gelijk.

dirk2

#23 , 27 jul 2006 23:54

Voor op u vraag not te antwoorden van schoolkosten zijn het enkel de buitegewone uitgave zoals schoolreizen enz... na overleg en de nodige bewijstukken.
Maar dat overleg is er nooit geweest ze zijn gewoon mee gegaan op zee klassen omdat het verplicht was van de school zei men ex.
Niet dat ik het mijn kinderen niet gun maar vind wel dat er overleg mag zijn.
nu kan ik gewoon betalen zonder dat ze er mij op voorhand iets van had gezegd.

Nicole
Topic Starter

#24 , 28 jul 2006 13:08

@Dirk2

wij betalen de helft van bepaalde schoolreizen maw als er een speciaal papier van school wordt gegeven met tekst en uitleg over de reis.
Andere "reisjes" of mss beter verwoord "verplaatsingen", daar komen we niet in tussen omdat we dat onder de gewone schoolkosten zetten. Moesten we dat niet doen, dan moeten we van alles de helft betalen want zo zit zijn ex in elkaar (vandaar dat wij die zaak voor het vredegerecht nog lopende hebben :? )
Om ff aan te kaarten hoe ze is: ze eist de helft van de schoolkosten want zij kan het niet "dragen" (tja sorry, maar dat is HAAR probleem, niet het onze. Wie "alleenheerschappij" eist moet er ook de keerzijde van de medaille bijnemen vind ik), heeft gedreigd met deurwaarder. Wij dus helft betaald + in proces getrokken voor vredegerecht. Haar advo heeft het op de rol geplaatst . . . . .
Het nieuwe schooljaar begint en ze probeerde weer maar deze keer hebben we radicaal geweigerd en enkel de kosten die moesten betaald worden zijn betaald geweest. Wij komen te weten dat de boeken van het jaar ervoor verkocht zijn. Denk je dat ze de helft naar ons heeft doorgestort ?? ma nee gij! alles voor in hare zak!
Zo is het met alles en nog wat . . .

zoals je zegt, hopelijk verandert de wet en is het niet meer automatisch allemaal in het voordeel van de moeder maar bekijken ze eens grondig en serieus elke zaak apart en wordt er een EERLIJK oordeel gevelt.
Niet dat ik aan de kant van ELKE vader sta maar er zijn verdorie vaders die het met hun kind(eren) veel beter menen dan de moeder en toch blijven ook die mensen in de kou staan en dat vind ik niet fair.

dirk2

#25 , 28 jul 2006 14:02

En voor je nieuwe relatie is het ook al niet goed.
Het brengt veel spanningen mee zeker op financeel gebied.
Men echtgenoot wist wel dat ik gescheiden was maar sins ik gehuwd ben 3 jaar geleden is het alleen maar erger geworden.
Het is allemaal niet makkelijk, zekers voor de kinderen niet want die krijgen nu ook een opvoeding waar ik niet akkoord mee ben.
maar daar kan ik niet veel aan veranderen want zij staat in voor de opvoeding en de zorgen ik heb alleen maar bezoekrecht om de 14 dagen en de helft van de vakantie's.

Nicole
Topic Starter

#26 , 28 jul 2006 15:26

Dat is waar, het brengt ook spanningen met zich mee in de relatie maar op dat gebied mag ik niet klagen want we hebben een h??l goede relatie en ook al "roepen" we eens op elkaar, ons uit elkaar krijgen zal haar nooit lukken, in tegendeel.
Ze zou dolgraag hebben dat ik hem of hij mij laat stikken en hij terug naar haar keert maar hij springt nog liever onder een trein dan terug bij haar te keren (heeft hij mij al meerdere keren zo gezegd) en zij . . . tja, ze is er nog steeds niet over en ze denkt door met verschillende mannen aan te pappen dat mijn man jaloers zal worden :roll: maar ze is mis. het doet hem helemaal niets.

Als er zo'n ex in 't spel is, is het altijd best dat je h??l eerlijk en open je mening tegen elkaar zegt, ook al volgt er al eens ruzie uit
Het goedmaken achteraf is nog zo plezant :D :D :D

dirk2

#27 , 28 jul 2006 16:32

Dat zou ze ook graag willen dat het onze stuk gaat maar dat zal haar ook nie lukken.
En wat je zegt na een ruzie het goed maken ja dat is waar dat is zeer fijn :lol: :roll: :wink:

Terug naar “Echtscheiding”