banden verkocht en koper wil nu geld terug

erika22
Topic Starter

banden verkocht en koper wil nu geld terug

#1 , 10 nov 2009 22:25

Hoi,

ik heb volgende vraag:

Ik heb een set nieuwe banden (miskoop verkeerde maat) gekocht gehad op het internet.

Aangezien ik ze niet wou omruilen (hoge verzendingskost van B naar NL) heb ik ze dan maar te koop gesteld op kapaza.be

Nu zijn ze verkocht en zelfs bij de koper geleverd en laat hij me de dag nadien weten dat de maat mis is. Hij wil ze nu teruggeven en zijn geld terug.

In mijn advertentie stond echter alle info over de maat van de banden
205/55/16 91V

Ben ik nu verplicht deze banden terug te nemen?

De koper heeft me bij aflevering contant betaald en ik heb hem ook voor ontvangst en voldaan laten tekenen.

alvast bedankt
erika

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 12 nov 2009 09:50

“Art.1583.Hij(=de koop) is tussen partijen voltrokken, en de koper verkrijgt van rechtswege de eigendom ten aanzien van de verkoper, zodra er overeenkomst is omtrent de zaak en de prijs, hoewel de zaak nog niet geleverd en de prijs nog niet betaald is. ”(Burgerlijk Wetboek).

Uit wat u meedeelt blijkt er ‘overeenkomst omtrent de zaak’ geweest te zijn,ook al was dit niet de zaak die de koper ACHTERAF wenste. U bent dus niet verplicht de koop te ontbinden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “E-commerce”