uit elkaar / samen een bedrijf/ veel vragen

KIEK
Topic Starter

uit elkaar / samen een bedrijf/ veel vragen

#1 , 08 nov 2009 18:38

misschien weet iemand hier iets meer over? of heeft hetzelf meegemaakt ?
nu bijna vijf jaar terug heeft mijn man mij verlaten na 22 jaar huwelijk
voor een vriendin , inmiddels zijn we nu 27 jr gehuwd ( nog altijd niet gescheiden dus)we hebben samen een bedrijf : bestaat uit : twee bvba's
en één nv , ik ben medeaandeelhouder
van de bvba's is hij zaakvoerder van de nv de gedelegeerd bestuurder
hij leid de zaak en ik werk niet meer mee sinds verleden jaar
wij zijn gehuwd zonder contract ; dus de helft van alles wat wij bezitten komt mij toe ( alles is verworven na het huwelijk)
we zijn in de tijd onderling overéén gekomen dat ik een loon krijg , auto van de firma , gsm , de belastingen op ht loon moet ik wel zelf betalen
ik ben blijven wonen in ons huis
hij woont momenteel op een ander eigendom van ons( heeft nu pas in januari zijn adres verandert, dus komt er op neer denk ik dat wij feitelijk gescheiden zijn , heeft hij ook zonder mijn medeweten gedaan!
na inmiddels vijf jr nu is mijn loon nog altijd hetzelfde en van opslag wil hij niks horen
terwijl ik weet dat hij pakken geld binnenrijft waar ik geen controle op heb
hij wil vooral wachten met de verdeling tot de dag dat hij de zaak stopt
onlangs heb ik ontdekt dat hij en tamelijk grote lening afsloot zonder mijn medeweten
op naam van de nv , heeft er ook voor gezorgd dat ik de rekening van de nv niet meer kan nakijken ,meneer is gedelegeerd bestuurder en mag dat blijkbaar allemaal , tot op heden wil hij mij niet zeggen waarvoor deze lening dient , de bank zwijgt als vermoord omdat ik geen volmacht meer heb op deze rekening
wat heb ik nu vernomen via via dat hij een nieuw huis bouwt samen mt zijn minares
met geld van een lening op onze nv???
mijn vraag is kan dit allemaal zomaar???
GEHUWD MET MIJ ? BOUWEN MET EEN ANDER ZONDER MIJN WETEN LENEN ENZ ENZ
ik hoop dat iemand mij hier iets meer klaarheid kan schenken
groetjes C

3399AAaa

#2 , 08 nov 2009 20:34

zo snel mogelijk een SERIEUZE advocaat onder de arm nemen, desnoods maatregelen afdwingen voordat uw man u in problemen brengt. dit is geen zaak om in een paar regels te bespreken. en neem AL uw papieren mee naar uw advocaat

KIEK
Topic Starter

#3 , 09 nov 2009 07:47

probleem is , hij dreigt ga naar geen advokaat !! of!!!
dan zal er wat waaien
laat me failliet verklaren enz enz
ben er gewoon bang van

Reclame

hendrik1

#4 , 09 nov 2009 11:33

hoi kiek,

laat hem maar razen... neem een goede advocaat en zorg voor je rechten.
Indien hij jou zou bedreigen: klacht neerleggen tegen hem. Angst is een slechte raadgever!

succes

j.demoor

#5 , 10 nov 2009 10:50

U bent niet getrouwd met de NV.,die uw echtgenoot bestuurt en waarin u blijkbaar geen effecten hebt.

“Art.98.De jaarrekening moet door toedoen van de bestuurders of zaakvoerders worden neergelegd bij de Nationale Bank van België...Art.103.De Nationale Bank van België en de griffies van de rechtbank van koophandel verstrekken op ieders verzoek een afschrift, in de vorm vastgesteld door de Koning, van de stukken bedoeld in de artikelen 98 en 100 , hetzij van al die stukken, hetzij van de stukken betreffende een met name te noemen vennootschap en nader op te geven jaren...”(7 MEI 1999. - WETBOEK VAN VENNOOTSCHAPPEN)

Zie verder : Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ > Rechtspersonen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

3399AAaa

#6 , 11 nov 2009 21:02

als ervaringsdeskundige kan ik u zeggen: als uw man drie vennootschappen heeft en hij baat die op een fatsoenlijke manier al geruime tijd uit, dan zal hij die niet failliet laten gaan. die zijn een te belangrijk deel van zijn leven. u neemt deze mening voor wat u ze waard acht.

ten tweede: u moet hier een win-win situatie weten te creëren voor uw man en uzelf. tracht hem met hulp van een derde uit te leggen dat u van de scheiding beiden beter kan worden - dat is een taak voor bv. een advocaat. die kan hem voorstellen doen die zowel hem als u als redelijk kunnen overkomen. diep in zijn binnenste zal hij wel weten dat hij er onmogelijk kan van af komen zonder u één euro te betalen.

U moet aan uzelf denken.

Terug naar “Praat café”