Een tuinman kwam bij ons tuinpanelen plaatsen. Op dag 1 sneed hij door de elektriciteitskabel. We vonden al dat hij zeer slordig, nonchalant en geweldig was gestart met de werken. Tuinman gaf aan dat hij niet goed wist hoe hij dit moest herstellen en dat het hem tijd ging kosten en hij wilde klaar zijn met de werken tegen een bepaalde tijd. We spraken mondeling af dat mijn man het ging herstellen en dat we de goederen die we hiervoor aankochten in vermindering gingen krijgen van de factuur. Nu komt hij daarop terug en zegt dat we de volledige factuur moeten betalen omdat er op zijn offerte staat dat hij niet verantwoordelijk is voor schade aan nutsleidingen. ik heb die offerte getekend maar niet denkend dat hij zo'n nonchalante onvoorzichtige werker ging zijn. Hij heeft nooit aan ons gevraagd waar de elektriciteit lag of dat we een legplan konden tonen. De tuinlampjes stonden er al en het is net naast die rij lampjes dat hij de panelen plaatste. Hij zag toch duidelijke dat er daar elektriciteit loopt en heeft er pas op het einde ingesneden. Ik heb een aangetekende zending gedaan waarin ik dus het bedrag van 74 euro betwist (bedrag van onze onkosten) op een factuur van ongeveer 1900 euro. Hij stuurt me een mail dat hij de aangetekende betwisting heeft ontvangen maar dat hij ze niet aanvaardt omdat die nutsleidingen in zijn offerte stonden en dreigt met aanmaningen en advocaat. We hebben hem een compromis voorgesteld als hij nu de helft wil kwijtschelden van die 74 euro zodat we zien dat hij verantwoordelijkheid wil opnemen voor de schade die hij toegebracht heeft, dan was het al goed voor ons maar nog steeds wil hij niet. Ik vind het wat zot dat wij een advocaat zouden moeten zoeken voor zo'n klein bedrag als 74 euro. Kan hij zomaar aanmaningen sturen als we de factuur betwist hebben? En kan het doordat hij dat ene zinnetje erin heeft gezet van die nutsleidingen dat hij voor niets verantwoordelijk kan gehouden worden? Wat kunnen we nog doen?
Alvast bedankt voor jullie feedback