Gezien er geen pv werd opgesteld, zal u wegens het verstoren van de openbare orde opgesloten geweest zijn. Behalve misschien een combitaks zal u daar verder niets meer van horen. Dit komt dus ook niet op uw strafblad
Inzake de Corona inbreuk aal wel pv opgesteld worden. Onmiddellijk inning betalen als u nog de kans krijgt en anders de minnelijke schikking. Zo kan u misschien een rechtszaak voorkomen.
En als laatste: u hebt het recht niet om iemand te bellen bij uw opsluiting. U kan wel vragen dat men iemand opbelt voor u
Bedankt voor de info.
Bij het verlaten van het bewaarhuis moest ik een inventaris tekenen + een ander blad waar in het klein opstond "weerspannigheid" voor de rest niets.
Wat is dat? Ik heb dat blad niet getekend, en moest dat ook niet doen maar zit al een hele dag aan doemscenario's te denken als ik zie wat de straf is voor weerspannig te zijn. Er was wel geen fysieke agressie van mijn kant, wel stemverheffing maar echt fysiek zeker niet. Ik had ook de kans niet, werd meteen in de boeien geslaan (met de nodige schaafwonden aan nek als cadeau).
Ik zeg het, ik ben sowieso in fout en wil een boete betalen voor overtreden van coronamaatregelen geen probleem, maar een rechtszaak zou ik echt zeer spijtig vinden.