Vandaag in een weekblad verschenen dat na 12 jaar procederen, heeft de rechtbank beslist dat de 230 000 euro onterecht werden gevorderd.
proficiat Johan
Mooi zo !
Kan de tegenpartij nog beroep aantekenen?
Al bij al, het menselijk leed dat hier door overijverige ambtenaren zou aangebracht zijn, is niet meer te repareren, en dus ook niet in geld uit te drukken.
Ik meen mij hier een forumtopic te herinneren waar hij zijn adreswijziging naar het buitenland niet had doorgegeven en er daardoor problemen waren met de aanslag van ambtswege.Mooi zo !
Al bij al, het menselijk leed dat hier door overijverige ambtenaren zou aangebracht zijn, is niet meer te repareren, en dus ook niet in geld uit te drukken.
In het weekblad schrijven ze dat de fiscus een slechte verliezer is, en om een schadevergoeding te vermijden trekt de fiscus naar de rechtbank om hem uit te dagen te bewijzen dat het zijn fout niet is, maar die van de fiscus
https://www.knack.be/nieuws/belgie/ze-h ... 17507.html
Ik meen mij hier een forumtopic te herinneren waar hij zijn adreswijziging naar het buitenland niet had doorgegeven en er daardoor problemen waren met de aanslag van ambtswege.
Bijna standaard-gedrag bij overheid: tot het gaatjeAls dat klopt lijkt het sterk op uitroken van de tegenpartij, procederen tot ze geen geld / kracht / moed meer hebben om te procederen .
In tegenstelling tot de burger moeten de fiscale ambtenaren de proceskosten niet zelf betalen. Met als gevolg dat ze lichtzinnig dagvaarden of in beroep gaan.Mooi zo !
In het weekblad schrijven ze dat de fiscus een slechte verliezer is, en om een schadevergoeding te vermijden trekt de fiscus naar de rechtbank om hem uit te dagen te bewijzen dat het zijn fout niet is, maar die van de fiscus
https://www.knack.be/nieuws/belgie/ze-h ... 17507.html
Indien dat het geval is zou de overheid die in de eerste plaats niet mogen aanwakkeren.Ruikt dat niet een beetje naar klassenjustitie? Of hoort zo'n vraag niet echt op dit forum?