rotonde is dan ook veel en veel te klein om met een dubbele rijstrook systeem te werken, laat staan om dan schoon volgens "de regels" te rijden.
https://goo.gl/maps/yJrErgFpR78in3Tw9
vroeger was daar zelfs geen sprake van 2 rijstroken en dan had men dat probleem niet, maar men kwam dan af met het excuus van "veiligheid" zonder naar de praktische kant er van te kijken.
trouwens, de moment dat ik de rotonde verlaat ziet ge de schaduw van een grote bestelwagen verschijnen, onmiddellijk naar rechts gaan was op die moment geen optie . . .
Doet allemaal niet de minste afbreuk aan de overtreding die u begaan hebt.
Enige oplossing om dit reglementair aan te pakken, is hierboven al door Inazuma aangekaart.
welke overtreding(en) heb ik dan begaan?
zet er dan de betreffende artikels bij.
ik verlaat de binnenste rijstrook zodra ik kan op de manier zoals het moet (gebruik richtingaanwijzer, rechts kijken, andere donkergekleurde wagen laat mij voor) het is dan dat de dame blindelings de rotonde opschiet door haar voorligger te volgen zonder te kijken (ze kijkt pas opzij als ik begin te claxoneren).
de donkerkleurige wagen die mij voorlaat begaat dan ook een overtreding op de voorrang aangezien ik al op de rotonde ben wanneer hij deze oprijd, daarom waarschijnlijk dat hij mij voorlaat.
ik kan als bestuurder er ook niet aandoen dat de wegbeheerder de "fout" maakt om op een veel te kleine rotonde een dubbele rijstrook aan te leggen, het moment om de richtingaanwijzer te gebruiken is kort, maar dat ligt niet aan mij (stuur naar links en dan richtingaanwijzer naar rechts is nogal moeilijk).
bij het verlaten van de rotonde is het dan de bedoeling dat ik de bestuurder van de bestelwagen ga hinderen door er veel te kort voor in te voegen? Zij komen met een hogere snelheid uit die bocht dan dat ik de rotonde verlaat.