Dit is gewoon een discussie op basis van een ervaring.
Schetsing van situatie:
Ik koop een 2dehands wagen, schrijf deze in en wacht tot ik een betalingsverzoek krijg van de belastingdienst om de inschrijving + jaarlijkse belasting te betalen.
Krijg een 3 weken later tijdelijke factuur van 300 en nog een kwak maar normale bedrag voor mijn auto is +- 800-900 euro. Ik bel ze op, 'geen probleem, u mag deze betalingsverzoek negeren, de juiste komt later toe'.
Goed, ik gerustgesteld op weg naar werk, word ik eruit gepikt door belastingscontrole, blijkt dat ik inderdaad een openstaande schuld heb van zo'n 850 euro.
Daar sta je dan hé, niets van bewijs, enkel die 300 euro betalingsverzoek waar zij niets op zeggen, is geen bewijs. Bevestiging van die 'geen probleem, u mag deze negeren' heb je ook niet want contact was telefonisch.
Lap, ter plaatse een mooie 1200 euro betalen, mijn geruststelling was: 850 ervan gaat toch naar de belasting. De werkelijke factuur van 850 euro is tevens nooit toegekomen bij mij.
Zo'n interne fouten zouden veel beter aanwijsbaar moeten zijn om niet de pineut te moeten zijn van een medewerker in de overheidsdiensten die zijn werk niet juist uitvoert. En als je dit leest en hetzelfde mee maakt.. Laat in de toekomst een mail sturen met bevestiging wat er gezegd wordt.