Bedoelt u dat het interimkantoor spontaan de kandidaat voorgesteld heeft op basis van een vacature die uw bedrijf had , zonder dat u het interimkantoor gevraagd / opdracht gegeven heeft om kandidaten voor die vacature te zoeken ?Een interimbureau heeft een paar weken geleden een kandidaat voorgesteld.
Dag Inazuma,Bedoelt u dat het interimkantoor spontaan de kandidaat voorgesteld heeft op basis van een vacature die uw bedrijf had , zonder dat u het interimkantoor gevraagd / opdracht gegeven heeft om kandidaten voor die vacature te zoeken ?Een interimbureau heeft een paar weken geleden een kandidaat voorgesteld.
Dankjewel voor je antwoord, LeenW.Als er geen enkele overeenkomst is met het interimkantoor, kan u hier geen problemen voor krijgen. De werknemer, die dat uiteraard wel zal hebben, kan misschien nog wel iets verwachten afhankelijk van de voorwaarden.
Is er hier dan geen impliciete aanvaarding van het contract geweest door hun kandidaat op gesprek te laten komen?Dankjewel voor je antwoord, LeenW.Als er geen enkele overeenkomst is met het interimkantoor, kan u hier geen problemen voor krijgen. De werknemer, die dat uiteraard wel zal hebben, kan misschien nog wel iets verwachten afhankelijk van de voorwaarden.
Er is inderdaad geen overeenkomst. Zij hadden wel een contract opgemaakt, maar dit heb ik nooit getekend omdat we reeds met 2 andere interimkantoren in zee gingen. Ik hoop dat dit ook voor geen probleem zorgt? En ook niet dat ik heb gereageerd op hun voorstel van de kandidaat (dat we haar niet uitnodigen voor een verdere kennismaking)?
De kandidaat is niet op gesprek gekomen. Zij heeft een maand later zelf spontaan gesolliciteerd. Haar naam was dus al uit mijn gedachten en toen hadden we beslist om het gevraagde profiel wat aan te passen en toen paste ze wel bij de functie. En is dus via ons op gesprek gekomen.Is er hier dan geen impliciete aanvaarding van het contract geweest door hun kandidaat op gesprek te laten komen?Dankjewel voor je antwoord, LeenW.Als er geen enkele overeenkomst is met het interimkantoor, kan u hier geen problemen voor krijgen. De werknemer, die dat uiteraard wel zal hebben, kan misschien nog wel iets verwachten afhankelijk van de voorwaarden.
Er is inderdaad geen overeenkomst. Zij hadden wel een contract opgemaakt, maar dit heb ik nooit getekend omdat we reeds met 2 andere interimkantoren in zee gingen. Ik hoop dat dit ook voor geen probleem zorgt? En ook niet dat ik heb gereageerd op hun voorstel van de kandidaat (dat we haar niet uitnodigen voor een verdere kennismaking)?
Als ik mij goed kan herinneren hebben zij meteen alles weergegeven van de kandidaat, maar ik zou eens moeten checken.Ik krijg dagelijks dit soort aanbiedingen doorgestuurd van bureaus waar we niet mee samenwerken, maar dan zijn telkens de naam en de contactgegevens weggelaten.
Hebben ze jullie dit open en bloot doorgestuurd of heb je die gegevens opgevraagd.
Ik acht het interimkantoor niet volledig kansloos, als ze dit beschouwen als een aanvaarding van een overeenkomst met hen.
Niet druk over maken danKlopt, zij hebben de kandidaat per mail voorgesteld zonder dat zij de opdracht hadden gekregen van ons om mee te helpen zoeken aangezien we met 2 andere interimkantoren een overeenkomst hadden.
Ja, zo komt de VDAB aan een massa vacatures.Ik heb ook gezien dat zij onze vacature zelf hebben gepost op VDAB (want was bijna klakkeloos overgenomen van onze site).