ik vraag mij af of mijn ex-werkgever een bijdrage in de groepsverzekering moet betalen ? ik was slechts 1 maand en 4 dagen in dienst en dit van 4 jan. tem 10 feb.
In mijn arbeidscontract (bedienden - onbepaalde duur) staat er in een addendum: bepaling van de extralegale voordelen het volgende:
- firmawagen
- maaltijdcheques
- forfaitaire onkost. vergoeding 195€
- groepsverzekering ten bedrage van 7% v/h brutoloon
in de korte tijd dat ik daar was, heb ik daar geen verdere info over verkregen. Ik vraag mij af hoe zoiets geregeld wordt ? is dat maandelijks dat ze dergelijke bijdrage overmaken aan die verzekering ? of jaarlijks ? heb ik daar recht op denk je ? of moet je bvb minimum x tijd in dienst zijn ? of op 31/12 van het kalenderjaar in dienst zijn ? ik zeg zo maar wat ...
ik vraag me af of ik de vraag zou stellen aan de ex-werkgever wat de gegevens zijn van die maatschappij (naam/polisnr/...) voor verdere opvolging ? of ga ik mij belachelijk maken ? ik kan mij voorstellen, dat als ik het niet opvolg, hij er zijn voeten aan veegt om dergelijk dossier nog op te maken n/d maatschappij toe gezien de geringe in-dienst termijn. 7% op het uitgekeerde brutoloon vertegenwoordigt een goeie 500€ in mijn geval. Ik moet er nog lang op wachten, dat weet ik wel en de maandelijkse uitkering zal gering zijn maar het gaat mij om het principe want deze ex-werkgever haalde mij weg bij mijn vorige werkgever (waar ik 18 jaar dienst had) en ontsloeg mij na 1 maand en 4 dagen ... dus ik wil hem geen cadeaus doen ...
bedankt voor jou insteek in deze !
marc