Ik heb iets gevonden dat mij mischien kan helpen.
In het verleden hadden wij gevraagd wat precies de commissie is en wanneer precies de contract stopt.
Iemand van dezelfde immo kantoor had deze mail hieronder geschreven.
Is het beter om dit aan de immo zelf te tonen zodat ze stoppen of wachten tot de rechtzaak start?
Ik zal de mail dat wij gekrgen hebben hier beneden posten in het frans en nederlands.
al dat stress voor niks
Frans: Originele mail
Bonjour.
Pour répondre à vos questions.
La commission est de 3,63% en totalité et non 24 %.
En ce qui concerne la valeur du bien, nous pensons que 550.000 euros est assez élevé. Effectivement nous réalisons pas mal de vente sur la commune et nous connaissons bien le marché.
A cette fin, j’avais montré certains biens vendus et d’autre encore en vente à des prix plus bas avec plus de mètres carrés.
Concernant Anne le nombre de logements, nous ne pouvons plus as attester avec certitude qu’il y a 5 logements étant donné qu’il n’y a que 3 compteurs.
Tous ces éléments sont incertains et dans l’immobilier, l’exactitude d’une information sur l’affectation de la maison est capitale.
Nous avons, donc, décider de suivre madame (verwijderd) et d’adapter le prix annoncé à 550.000 euros.
Quand nous parlons de 4 semaines, il s’agit de faire un compte-rendu sur les différentes formes approches durant cette période, celle-ci déterminera probablement une idée claire sur le marché actuel.
Ce système permet au propriétaire de suivre la vente de son bien en temps réel.
Pour la durée nous ne pouvons pas aller outre 6 mois qui sont reconduit tacitement par mois sauf renom des propriétaires.
Si aucune vente n’a été actée par notre agence, aucun frais ne sera demandé.
Nous ne sommes payé qu’en cas de vente uniquement.
J’espère avoir été le plus transparent possible dans mes réponses.
N’hésitez pas à nous contacter si besoin.
Cordialement,
Nederlands: (Vertaald)
Hallo.
Om uw vragen te beantwoorden.
De commissie is volledig 3,63% en niet 24%.
Wat betreft de waarde van het onroerend goed denken we dat 550.000 euro vrij hoog is. We verkopen eigenlijk veel in de stad en we kennen de markt goed.
Daartoe had ik een aantal verkochte goederen getoond en andere nog steeds te koop tegen lagere prijzen met meer vierkante meters.
Wat betreft het aantal woningen van Anne kunnen we niet meer met zekerheid zeggen dat er 5 woningen zijn aangezien er maar 3 meter zijn.
Deze zijn allemaal onzeker, en in onroerend goed is de nauwkeurigheid van informatie over thuisgebruik van cruciaal belang.
We hebben daarom besloten om mevrouw (verwijderd) te volgen en de aangekondigde prijs aan te passen naar 550.000 euro.
Als we het over 4 weken hebben, gaat het om debriefing over de verschillende vormenbenaderingen in deze periode, deze zal waarschijnlijk een duidelijk idee bepalen in de huidige markt.
Met dit systeem kan de eigenaar de verkoop van zijn eigendom in realtime volgen.
Voor de duur kunnen we niet verder gaan dan 6 maanden die stilzwijgend per maand worden verlengd, behalve de bekendheid van de eigenaren.
Als er door ons agentschap geen verkoop heeft plaatsgevonden, worden er geen kosten in rekening gebracht.
We worden alleen betaald voor verkoop.
Ik hoop dat ik zo transparant mogelijk ben geweest in mijn antwoorden.
Aarzel niet om indien nodig contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groeten,