#1 , 05 mar 2021 12:04
Weken geleden kocht ik een paard. 'Een vriendin' zou het dier na aankoop vervoeren met haar trailer, als vriendendienst. Alles verliep vlekkeloos: paard liep er in een beweging op en in een beweging af. Daar waren op beide plaatsen getuigen van. We hebben de trailer nadien samen grondig gepoetst. Die avond stuurt ze met dat er op het inloopvlak = grond van de 2,5 oude trailer enkele putjes, 3 putjes van minder dan 1 cm zitten, die er volgens haar voordien niet zaten.
Ik viel een beetje uit de lucht. We hebben het dier niet gevoeld of gehoord tijdens de (15 km ) korte rit. Wie zegt bovendien dat die volgens mij gebruiksschade van mijn paard is, en er niet al was voordien? Mijn paard draagt geen hoefijzers, en ze heeft zelf 2 eigen paarden die ze wekelijks vervoert. Geen van ons beide had bij opkuis iets gezien. Er was geen staat van bevinden vooraf. Toch blijft ze bij haar verhaal dat het mijn paard was. Nu krijg ik een schrijven van de verzekering dat ik 1000 euro moet betalen om de volledige inloopklep van de trailer te vervangen. Los van het feit dat ik mij gepakt voel in de vriendschap, vraag ik mij nu oprecht af hoe ik mij het best verdedig. Dit is toch gewoon woord tegen woord?
Dat zij als vriendin wist dat mijn extra paarden polis van mijn familiale pas 2 dagen later startte (aanvraag was al gedaan maar papieren moesten nog getekend worden), doet me bovendien vermoeden dat ze hoopt dat ik ga schikken of betalen om niet naar de rechtbank te moeten gaan. Maar ik weiger te betalen voor schade waar ik niet voor verantwoordelijk ben.