zelfstandige procedeert wegens een onbetaalde factuur, schakelt advocaat in.
(factuur = 4.000€) ...zelfstandige verliest proces en RPV wordt betaald aan tegenpartij. pech !
De advocaat stuurt géén papieren factuur per post, maar mailt zijn detail-afrekening als 'tekst' per email
(dus zonder bijlage).
Wegens geen reactie van zijn klant (zelfstandige) mailt de advocaat aanvullend een herinnering.
Klant belt de advocaat en wijst op de overdreven hoge bedragen (erelonen en kosten) v 12.000 €
voor een verloren zaak + RPV van 2000€ (1e aanleg + beroep)
Paar dagen later wéér een mail waar de advocaat het telefonisch gesprek bevestigd in de mail
en schrijft dat klant 'toezegt' te betalen, doch in gespreide betalingen. (= gelogen want is nooit over gesproken)
a/ Geldt de samengevoegde mail als een rechtsgeldige factuur ?
b/ Moet klant best een repliek (of protest) mailen, of beter niets mailen ?
c/ wachten op een factuur per post en die dan protesteren ?
Thx voor nuttige tips