Normaal gaat u bij het opstellen van PV bij politie een attest klachtneerlegging hebben gekregen. U had zich dan kunnen registreren als slachtoffer. gezien de feiten is er geen slachtofferhulp aangeboden geweest door politie = wettelijk verplicht. zelfs als u neen zegt MOET de officier dat dorogeven EN tekenen ALS wel te geven. Dit zijn zeer ernstige feiten en normaal zal parket dader laten voorleiden (voor onderzoeksrechter).
Slagen en verwondingen .... is dat alles normaal zou dat gekwalificeert kunnen worden als poging doodslag met een 'iets' hogere strafmaat.
ASAP uw verzekering in kennis stellen - advocaat aanstellen -
Ter zitting wordt pas echt de burgerlijke partijstelling gevraagd.
Normaal zal de politie dat ook al wel in haar PV zetten zodat men op het parket dat al weet maar wettelijk gebeurd dat ter zitting.
us advocaat zal dan wel zeggen wat en hoe.
Heb vandaag de verzekering op de hoogte gebracht, zouden dit nu doorsturen en ik zou hier dan iets van horen. Hun advocaat zou ons dan ook als burgerlijke partij stellen op de hoorzitting. Maar bij de politie heeft mijn man niet de vraag om slachtofferhulp of dergelijke gekregen. Blijkbaar waren bij de politie de woorden 'poging tot doodslag' ook wel gevallen, maar op de papieren die ik nu doorgekregen heb van het parket staat 'opzettelijke slagen en verwondingen'. Nu is deze persoon blijkbaar al wel voor andere zaken gekend bij politie wegens agressie naar zijn ex vriendin. Ik weet gewoon niet goed waar we aan toe zijn, zeker omdat mijn man geen fysieke letsels heeft over gehouden. Emotioneel is hij er wel even gekraakt van geweest, maar aangezien ik hem met geen stokken naar een psycholoog kreeg staat hier verder ook niets van op papier. Anderzijds heeft mijn man ook het gevoel dat deze persoon bij een mogelijke veroordeling sowieso in beroep zal gaan en wil hij niet dat we nog geld in een advocaat moeten steken wanneer de kans erin zit dat hij er toch zomaar vanaf komt en wij met nog extra kosten.