Hallo,
Ik heb een vraag of iets verboden is. En indien zo of een alternatief dan wel toelaten is.
Situatie;
Gebouw met centrale toegangsdeur en links en rechts een dubbele garage. Ruim voetpad. Enkele rijbaan (straat).
Doelstelling;
Als eigenaar-bewoner laden en lossen.
Oplossing 1;
Stilstaan op trottoir voor garages om te laden en lossen.
Oplossing 2;
Stilstaan op de rijbaan. 4 pinkers aan. Blokkering verkeer. Ook buslijn. Garantie op getoeter binnen de 30 seconden. Gaat zich zeer snel een hele file gaan vormen. Drukke straat.
Oplossing 3;
Geen legale oplossing. Indien geen parkeerplek toevallig vlakbij heeft men pech.
Persoonlijke context-aanleiding vraag;
Ik en de andere bewoners van mijn gebouw zetten ons als we iets in te laden hebben of zwaar uit te laden ons even op de stoep om zaken vanuit de gang of garage in de auto te zetten of in de andere richting. Kwestie van minuten. Nog nooit problemen mee gehad.
Daarjuist;
Ik zet mij voor de deur om een vaatwasser uit te laden. Terwijl ik mij voor de deur/garages zet zie ik een politiewagen afdraaien. Die zat blijkbaar achter mij. Sta daar niet bij stil.
Draag vaatwasser naar binnen. Moet deur openen met sleutel en die in de trappenhal schuiven. Misschien 4 minuten. Wanneer ik buitenkom zie ik de politiewagen achter mij ook op de stoep staan. Die is blijkbaar rond de blok gereden. Die stappen niet uit of doen geen teken. Ik stap in en rij weg. Politiewagen volgt en is ook weg.
Weet niet of ik prijs heb. Kans lijkt mij reëel. Volgens artikel 24 punt 1 mag je niet op de trottoir staan. Dit doet mij afvragen wat ik dan wel had moeten doen.
Vraag;
Welke 'oplossingen' zijn legaal? Wat zou men officieel moeten doen in zo'n situatie?