Mijn dochter laat momenteel verbouwingswerken uitvoeren aan haar woning (stuk achteraan bijbouwen). De aannemer heeft een offerte opgesteld, waarin ook wordt bepaald wanneer de werken beginnen en eindigen en waarin een boeteclausule is opgenomen voor niet-tijdige levering. De offerte werd door de aannemer ondertekend. Er is echter geen contract opgesteld.
Het probleem is dat de werken erg lang aanslepen. De werkmannen dagen amper 1 dag per week op en dit pas na lang aandringen. Als mijn dochter mailt of belt, worden er onmiddellijk beloftes gedaan die niet worden nagekomen.
Mijn dochter vertrekt binnenkort voor een weekje op reis, maar als de verbouwing niet klaar is, kan ze niet vertrekken omdat iedereen langs achter gemakkelijk in de woning kan. Er werd met een andere firma ook al een datum afgesproken voor het plaatsen van een garagepoort, maar als het zo doorgaat, zal de garage niet klaar zijn.
De aannemer is ook aan het werk bij iemand uit de buurt en daar is het precies hetzelde scenario. De werken slepen al maanden aan.
Mijn vraag: wat kan mijn dochter doen om de aannemer eindelijk aan het werk te krijgen? Kan ze best contact opnemen met een advocaat, of volstaat de offerte om naar de vrederechter te stappen?
Alvast hartelijk dank voor uw antwoord,