ah, ik ben blij dat er zoveel reacties in dit topic komen
Juist, maar het is ondertussen al lang van het hoofdonderwerp of jouw vraag i.v.m. 2e hands software afgeweken.
2e handssoftware bestaat in fiete niet. Doodeenvoudig omdat dat zou impliceren dat jij een "prijs" zou kunnen vragen voor die zgz. 2e hands software. Ook dus een duurdere prijs dan het origineel, want het is niet omdat iets 2e hands is dat het per se goedkoper zou moeten zijn dan het origineel. Denk bvb aan software die niet meer te vinden zou zijn. En dat wil nu toch geen enkele softwarefabrikant, nl. dat jij zijn handeltje overneemt.
Verder vraag ik me eerlijk af hoe een software 2e hands kan worden ? Verslijt die software ? Ik dacht dat in al die licensievoorwaarden wel zoiets staat dat je zoiets niet mag "door"verkopen.
En wat betreft een clausule in de algemene voorwaarden als "deze versie mag niet voor commerciële doeleinden gebruikt worden". Zo'n clausule is perfekt geldig, vergeet niet dat meestal een commerciele versie duurder is. Logisch, want jij verdient onrechtstreeks ook geld door gebruik te maken van die software. Daar wil de ontwerper van de software een graantje van meepikken.
Wat betreft uw stelling "ik heb er voor betaald, wat ik er mee doe gaat u niet aan", maar wellicht zit dit anders in elkaar ?". Dat zit idd. volledig anders in elkaar.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard