Mijn ouders, beiden op leeftijd, kochten bijna 2 jaar geleden een wasmachine.
Ding was na enkele maanden al kapot, hersteld, paar weken later terug stuk, weer hersteld enzoverder.
Op aandringen van mij (omdat hetzelfde probleem zich telkens weer voordeed), had ik hen aangemaand om een nieuw toestel te vragen.
(Zolang de garantie liep moesten ze niets betalen maar één keer die voorbij zou zijn zou dat een lopende rekening worden).
Ze leveren een ander toestel, van dezelfde prijsklasse. (zegt de man die dat komt leveren)
We zijn nu 7 maanden verder en dit toestel is ook stuk (printplaat kapot).
De technieker (die een winkel heeft) komt langs om dit na te kijken en zegt dat hij niet meer kan repareren omdat de fabriek en de invoerder beiden 2 maanden geleden failliet zijn gegaan.
Plus het toestal dat ze nu hebben is bijlange niet van dezelfde prijsklasse als het eerste.
Dus met andere woorden hebben mijn ouders na 2 jaar een machine van meer dan 700 euro dat vervangen is door een minderwaardig toestel en nu niks meer waar is wegens stuk.
Wat gebeurt er in zo’n geval met de consument? En met de garantie?
Kunnen mijn ouders nu nog iets doen (behalve een nieuwe machine kopen?)
Graag uw advies . Bedankt.