In de algemene voorwaarden waar ik mee akkoord ben gegaan bij de bestelling en reservering ( https://www.hubo.be/content/dam/hubo/al ... 3-2020.pdf ) staat in artikel 13.3:
De bestelwagen wordt gratis verhuurd en dit voor maximaal 30 kilometer en 2 uren.
Indien de bestelwagen te laat wordt terug gebracht, zal een vergoeding van 40 euro
per uur worden aangerekend. Indien het aantal toegelaten kilometers wordt
overschreden, zal een vergoeding van 0,50 euro per kilometer worden aangerekend
Aangezien we een eind van de dichtsbijzijnde winkel wonen, was de extra km vergoeding een kost die we mee ingerekend hadden. Bij het ondertekenen van het huurcontract heeft men verder geen uitleg of verduidelijking gegeven en heb ik niets abnormaal gemerkt bij het (snel) doorbladeren.
Bij terugkomst blijkt dat er een handmatige aanpassing gedaan is aan het huurcontract waarbij de extra km prijs van 0.5 euro naar 5 euro is gewijzigd. Aangezien we in totaal 70km afgelegd hebben gaat het met 40km extra dus ineens over 200 euro ipv. 20. De mensen van Hubo beweren dat dit al aangepast was voordat het ondertekend is (en dus rechtsgeldig). Zij blijven bij hun standpunt dat de prijs van 200 euro correct is en dat wij het contract beter hadden moeten nalezen. Aangezien we het niet eens konden worden, is er 200 euro van de 250 euro waarborg gehouden. Bij het ondertekenen van de teruggave heb ik naast mijn handtekening de tekst 'onder voorbehoud' geplaatst aangezien ik niet akkoord was.
- De prijs van 5 euro/km is ons niet gecommuniceerd en staat ook nergens aangegeven in de winkel. In de algemene voorwaarden staat 0.5 euro/km.
- Men heeft ons geen duplicaat van het huurcontract meegegeven waardoor we ook niet kunnen aantonen of die wijziging al gebeurd was op het moment van ondertekenen.
- De handmatige aanpassing is niet geparafeerd door mij of verhuurder
Is er een juridische grond om toch te eisen dat de prijs van 0.5 euro/km wordt aangerekend?
Alvast bedankt,