Toch navragen wat de wetgeving hier over zegt. Er blijkt nogal wat verwarring te bestaan over het gebruik van wagen en aanhangwagen.
Het gaat wel over een Tiny house dat verplaatsbaar is over de openbare weg achter een geschikte wagen treklast van 3500kg
Groeten
Peter
Ja, u zaait die verwarring ...[Er blijkt nogal wat verwarring te bestaan over het gebruik van wagen en aanhangwagen.
Dat is al foutief ...Voor zover ik het begrepen heb zou de maximum toegelaten massa wagen (B-rijbewijs) + maximum toegelaten massa aanhangwagen (al dan niet geremd) beneden de 3500 kg moeten blijven.
Ook foutiefIndien je daar boven komt zou een rijbewijs CE nodig zijn
Voor dit gebruik is toch geen tachograaf nodig als je het zelf doet ...en in sommige situaties zelfs een tachograaf in de wagen moeten geplaatst worden.
dit lees ik hier: https://www.vermeir.be/rijden-met-een-aanhangwagen/Met 750 kg MTM aanhanger achter een trekker met MTM 3500kg, dus 4250kg MTM sleep, mag perfect met B
Wat zitten, we dan hier te lullen over een paar kgr, die daarbij niets te maken hebben met de vraag van TS
Echt serieus, als je er niets van af weet kan je beter zwijgen, want je bent een aantal uitzonderingen door elkaar aan het halen. Hierdoor wordt het alleen maar onduidelijk voor TS.dit lees ik hier: https://www.vermeir.be/rijden-met-een-aanhangwagen/Met 750 kg MTM aanhanger achter een trekker met MTM 3500kg, dus 4250kg MTM sleep, mag perfect met B
Als het M.T.M. van de aanhangwagen hoger is dan 750 kg, volstaat een rijbewijs B nog, zolang het M.T.M. van de auto én de aanhangwagen samen niet zwaarder is dan 3,5 ton.
Probleem met info op websites is weten of er sinds publicatie geen zaken veranderd zijn.
Mogelijk heb je dus gelijk en mag je met een B tot 4250 kg MTM sleep trekken.
Waarom zo nijdig man, ik claim nergens dat ik het weet !
Echt serieus, als je er niets van af weet kan je beter zwijgen, want je bent een aantal uitzonderingen door elkaar aan het halen. Hierdoor wordt het alleen maar onduidelijk voor TS.
Je mag met B als je een voertuig hebt met MTM 3500 kg (bv zware terreinwagen) een aanhangwagen tot 750 kg trekken. Dit is niet hetzelfde als dat je met B een sleep tot 4250 kg zou mogen trekken.Echt serieus, als je er niets van af weet kan je beter zwijgen, want je bent een aantal uitzonderingen door elkaar aan het halen. Hierdoor wordt het alleen maar onduidelijk voor TS.dit lees ik hier: https://www.vermeir.be/rijden-met-een-aanhangwagen/Met 750 kg MTM aanhanger achter een trekker met MTM 3500kg, dus 4250kg MTM sleep, mag perfect met B
Als het M.T.M. van de aanhangwagen hoger is dan 750 kg, volstaat een rijbewijs B nog, zolang het M.T.M. van de auto én de aanhangwagen samen niet zwaarder is dan 3,5 ton.
Probleem met info op websites is weten of er sinds publicatie geen zaken veranderd zijn.
Mogelijk heb je dus gelijk en mag je met een B tot 4250 kg MTM sleep trekken.
je hebt gelijk, even een nieuwe draad opstarten, specifiek over B / BE en het verschil in datum van uitgifte rijbewijs.Wat heeft dat in godsnaam nog met een "Tiny House" te maken??????
Slot kan er best op.