Gewesten kunnen de snelheidsbeperking aanpassen in Art 11maar de bepalingen van F1a en F1b is een federale materie en de definitie ervan kan niet gewijzigd worden door een gewest werd eerder nog aangehaald.
BHG 30 in BBK
Maar niet de betekenis aanpassen van een bord aanwijzingsbord in Art 71.2 ... en dat zegt
Wanneer binnen een bebouwde kom een verkeersbord C43 een andere snelheid aanduidt, dan geldt vanaf het volgend kruispunt opnieuw de maximumsnelheid van 50 km/u;
In België kan allesik als gewone weggebruiker kan toch niet weten dat plots een bord een andere snelheidsbeperking heeft
Toch zal je het moeten weten
Zoals je nu ook al moet weten dat een F3 einde BBK of einde snelheiddszone buiten de BBK tot een andere snelheidsbeperking leidt ifv het gewest ...
Dat doet het nietbij mijn weten legt een F1a of F1b bord een max snelheid op van 50km/u
F1 bakent de BBK af, de snelheid daar wordt opgelegd door Art 11
En F1 zegt hoe snel je nà een hogere C43 in de BBK mag rijden
Dat gààt gebruikt worden bij PVs
Dat is de wetgevende flater héen word er heden nog steeds niet verwezen in artikel 71.2 naar artikel 11 waarin staat dat BHG in feite "zone 30" is . . .
Ook RvS heeft er over gekeken - die dienden na te gaan of een wetswijziging conform de rest van de wetgeving is ...