Ja de politie kan u verplichten dit direct te verwijderen, neen u hebt niet het recht te weigeren of naar uw garage te rijden. De politie kan u zelf verplichten naar de keuring te gaan, waar uw voertuig uiteraard afgekeurd zal worden wegens de folie.Bij voertuigen van categorie M1, worden op de voorruit en de voorste zijruiten geen zelfklevende filmen of niet originele bedekkingen aangebracht. Deze bepaling geldt eveneens voor de achterruit indien het voertuig niet voorzien is van een buitenspiegel langs de tegenoverliggende kant van de bestuurder.
Beide kunnenKan de politie u verplichten om de folie direct ter plaatse te verwijderen? Indien je het niet doet, je auto zal worden weggetakeld?
te donkere getinte ruiten geven een grote kans om ongevallen te veroorzaken omdat men niet meer op een deftige manier zijn omgeving kan waarnemen en niet meer op een deftige manier gebruik kan maken van de spiegels.Typisch België...
Stel dat iemand rijdt met een vervallen keuring. Dus technisch gezien kan de auto niet meer rijgeschikt zijn.
Zelfs dan wordt het niet weggetakeld. Maar heeft de bestuurder recht om naar huis, garage of keuringscentra te rijden.
Maar bij een beetje getinte ruiten kan het weggetakeld worden
Wat is de logica?![]()
Heb ik ook altijd raar gevonden. Hoe zit het eigenlijk met wagens die op de keuring het etiket 'verboden tot het verkeer' opgekleefd krijgen?Typisch België...
Stel dat iemand rijdt met een vervallen keuring. Dus technisch gezien kan de auto niet meer rijgeschikt zijn.
Zelfs dan wordt het niet weggetakeld. Maar heeft de bestuurder recht om naar huis, garage of keuringscentra te rijden.
Maar bij een beetje getinte ruiten kan het weggetakeld worden
Wat is de logica?
Geen risico nemen. Verwacht dat hij jou niet gezien heeft en dat is het beste voor ieder zijn gezondheid.Als bestuurder van verschillende soorten voortuigen weet ik bij oogkontact met een weggebruiker dat hij mij gezien heeft en ik hem.
Met die donkere ruiten weet ik het niet.
Verbod is algemeenEr bestaat ook nog zoiets als zelfklevende (transparante) film die bij een ongeval rondvliegend glas afkomstig van zijruiten vermijd.
Gaat het hier ook over dit soort film? Of is er in de wet een duidelijk verschil tussen beide omschreven?