zelfde vraag samengevoegd - JurecaBE - moderator
Hallo,
Ik heb dan een dokument van arbeidsbeëindiging in onderling akkoord ondertekend (omdat ik overstap maak van invaliditeit naar vervroegd pensioen op 1.02.21 zie vorige vraag aan jullie) en hen bezorgd via mail (20.11.20) en post (opgestuurd 26.11.20). Vandaag krijg ik een aangetekend schrijven van mijn werkgever om te zeggen dat in 08.'97 er mij 787,19euro teveel zou zijn betaald. Ik citeer : "Dit bedrag komt overeen met een netto maandsalaris dat in augustus 1997 te veel werd betaald toen wij van een systeem van salarisbetaling aan het begin van de maand overstapten naar een salarisbetaling aan het einde van de maand. Dit bedrag werd geboekt als een salarisvoorschot dat aan het einde van je contract moet worden teruggevorderd - zoals dit toen voor alle personeelsleden het geval was. Aangezien wij tussen nu en je pensioen je geen loon meer zullen uitbetalen (daar ik op invaliditeit sta), kunnen wij dit bedrag niet inhouden en zijn wij verplicht je te vragen dit uiterlijk op 01.02.21 op rekeningnummer ..... + naam werkgever te storten".
1. ik heb mijn loonfichen van '97 nog en idd dat bedrag van 787,19 komt overeen met het loon dat ik toen heb ontvangen in augustus. Het enige wat ik uit die loonfiche kan uitmaken is dat ik toen 10 (halftijdse tewerkstelling als bediende) dagen in verlof was. Mss hebben ze mij betaald terwijl ik in verlof was??? Maar ik vind niets terug van een salarisvoorschot dat ik op het einde van mijn contract zou moeten terugbetalen. Nergens ook maar enige briefwisseling errond.
2. als je als bediende in verlof bent krijg je dan je loon doorbetaald???
3. kunnen ze dit nu terugvorderen? Het is al 23jr geleden en er is mij nooit iets over gezegd, ook niet toen ik hen enkele maanden geleden liet weten op vervroegd pensioen te willen gaan. Nu zou ik dat bedrag op twee maanden moeten terug betalen zonder ook maar enige bewijs of dokument.
Bedankt alvast om op mijn vraag te willen antwoorden.
Mvg,