Is reeds in #2 aangegeven
art 1385 inzake aansprakelijkheid is burgerlijk wetboek.
U bent niet aansprakelijk voor voorwerpen die in uw tuin terecht komen maar niet van u zijn.
Burgerlijk wetboek is (in de meeste gevallen ) niets voor politie dus die gaan niet optreden. Zeker niet in een private tuin.
Er is geen EU verbod op loslopende katten !!!
Wel een poging de gevolgen te verminderen /laten bestrijden.
In de middeleeuwen hebben ze de katten uitgeroeid want ze waren van heksen en toen kwam de pest door de welig tierende ratten met hun vlooien ...
https://www.startpagina.nl/v/maatschapp ... de-katten/
ok, ik begrijp dat een richtlijn geen wet is. Wat is dan het nut van een richtlijn? Is het een aanbeveling waarop europese landen zich kunnen baseren bij het schrijven van wetteksten of zo?
Wel lijkt het mij nog steeds verstandig de buurvrouw op de hoogte te stellen over het risico dat haar kat kan lopen in de toekomst.
Die van mij moet ik in ieder geval goed bijhouden, raskatten worden wat te graag gestolen.
O ja, ik begrijp ook niet dat de ene zegt dat er geen wet is die deze boodschap ondersteunt of uitdraagt od zo. Maar dan zijn er nog andere juristen die het vrij laten rond lopen van katten toch illegaal beschouwen.
Waar komt dat dan vandaan?
Kunnen de zaken hier omtrent nog wat onduidelijker gemaakt worden?
Als ik zie hoeveel mensen deze topic volgen, dat is niet normaal.
Tientallen of honderden mensen zitten nu, een jaar later nog steeds met een massa vragen, en blijkbaar voor niets?