Goeienavond,
Ik wou eens langs deze weg informeren over het volgende.
Mijn oma lag in een WZC, 94 jaar en enorm dément.
Wij kregen een 4 tal weken geleden een telefoon met de melding dat ze haar gingen verplaatsen naar een andere vleugel omdat haar huidige vleugel ging gebruikt worden om positief geteste bewoners in te plaatsen. Geen probleem, we vroegen of we haar persoonlijke spulletjes, juwelen, kledij en andere dingetjes moesten mee komen helpen oververhuizen.
Dat was niet nodig zeiden ze, ze waren er zelf al aan begonnen.
Wij komen dag erna op bezoek en merken dat ze inderdaad op een andere kamer lag met enkel wat kledij en verzorgingsgerief. De rest lag nog op de oorspronkelijke kamer omdat ze daarna terug naar daar zou verhuizen.
Ondertussen komt mijn oma te overlijden door verslikking in iets van eten. Wij vragen na haar overlijden of we de rest van haar persoonlijke bezittingen konden ophalen uit de oorspronkelijke kamer waarop we te horen kregen dat dat de eerste weken onmogelijk is omdat daar een covid patiënt ligt. MAW... Op de kamer van mijn oma waar al haar spulletjes nog liggen, alsook juwelen lag nu een positief geteste vreemde persoon.
Wij waren verbouwereerd omdat we in de veronderstelling waren dat de kamer niet bezet zou zijn.
Het personeel zegt daarop dat zij wettelijk in orde zijn en het recht hebben om de kamer te bezetten met die covid patiënt.
Ze gingen de kamer wanneer die terug vrij kwam "verluchten" zodanig er geen besmetting meer zou zijn.
Vandaag kregen we dan telefoon dat we morgen alles mochten komen halen uit de kamer, terwijl die vleugel is voorbehouden voor covid patiënten, wij staan natuurlijk niet te springen om daar zelf alles te gaan halen en vroegen of het mogelijk was om haar spulletjes aan de ingang te zetten zodanig wij die konden ophalen. Maar door personeelsgebrek was dit niet mogelijk.
Ook zijn we te weten gekomen dat haar gouden oorbelletjes zijn verdwenen en niemand weet waar die zijn.
Wat kunnen wij hiertegen inbrengen?
Dank alvast voor meer informatie