Ik zeg toch net dat ik expliciet op de website zou vermelden dat ik NIET van de winkel ben. Zo vreemd is het idee trouwens niet. Zijn online genoeg voorbeelden van te vinden van opgelichte klanten die dit succesvol doen en een lokaal bedrijf falliet doen gaan. Een review website opzetten is sowieso legaal. De vraag of dit mag onder www.bedrijfsnaam.be is hetgeen wat ik te weten wil komen.Als je een rechtszaak wil vermijden doe hier ook de naam van deze winkel weg, en u uitgeven als zijnde deze winkel met een website, begin maar je spaarboek boven te halen voor de schade vergoedingen.
Er bestaat een website waar je van alle winkels je klachten kan op zetten ik ben de naam vergeten .
De kwestie valt dan meer onder de copyrightwetgeving. Het is namelijk de vraag in hoeverre je gebruik mag maken van hun handelsnaam. Als je die website www.thebestofX.be of zoiets zou noemen dan zou het wel legaal zijn volgens mij. Maar wie die website zal vinden en bezoeken is een andere vraag.
Ik zeg toch net dat ik expliciet op de website zou vermelden dat ik NIET van de winkel ben. Zo vreemd is het idee trouwens niet. Zijn online genoeg voorbeelden van te vinden van opgelichte klanten die dit succesvol doen en een lokaal bedrijf falliet doen gaan. Een review website opzetten is sowieso legaal. De vraag of dit mag onder www.bedrijfsnaam.be is hetgeen wat ik te weten wil komen.