De resultaat van de simulatie van de berekening is een bedrag in mijn voordeel, maar ik heb nog niet de terugbetalen gekregen. Als ik mijn aangifte raadpleeg, het altijd "in behandeling" is.
Is deze vertraging in de terugbetaling normaal?
Er is nog een bericht als ik mijn aangifte raadpleeg: Moet ik contact nemen met de administratie? Ik heb mijn aangifte een beetje te laat gessturd (Septembre).
Opgelet ! Deze simulatie kan verschillen van het uiteindelijke resultaat in uw aanslagbiljet want
er is geen rekening gehouden met bepaalde elementen zoals beroepsverliezen feitelijke vereniging, de correcte kwalificatie inzake inkomsten van buitenlandse oorsprong, ...;
eventuele negatieve bedragen in de aangifte worden tot nul herleid voor de simulatie;
wat betreft de kwalificatie van inkomsten van buitenlandse oorsprong: aan de hand van de gegevens die op de aangifte worden ingevuld is het niet mogelijk een correcte kwalificatie van de buitenlandse inkomsten te garanderen. Voor de landen die een dubbelbelastingverdrag met België hebben gesloten wordt voor deze berekening (automatisch) de vrijstelling met progressievoorbehoud toegepast. Voor de landen waarmee België geen dubbelbelastingverdrag heeft gesloten wordt het verlaagd tarief (50 %) toegepast. Het is mogelijk dat dit in uw geval niet correct is en het inkomen in België (volledig) belastbaar is.