Ik wil mijn Naam verwijderd - JurecaBE - moderator verzekering opzeggen wegens 10% tariefverhoging (ik heb geen ongeval of schade gehad, het is een prijsindexering volgens hen, maar voor zover ik weet is de index zeker niet met 10 % gestegen)
De verzekeringsmaatschappij antwoordt op mijn opzeggingsmail met 2 mails.
De eerste mail is een ontvangstbevestiging, waarbij ze bevestigen dat ze mijn mail goed ontvangen hebben,
in de 2de mail zeggen ze dat ik enkel per aangetekend schrijven kan opzeggen.
Is dit wettelijk ?
Volgens mij is dit een mooi staaltje klanten pesten, ze hebben immers bevestigd dat ze mijn opzegging ontvangen hebben,
en de bedoeling van een aangetekend schrijven is toch de zekerheid hebben dat het bericht ontvangen is door de bestemmeling.
Nog sterker, ik heb online bij dezelfde verzekeringsmaatschappij een offerte gevraagd, voor exact dezelfde polis als mijn huidige polis,
en in die offerte geven ze me dezelfde prijs van mijn huidige polis.
Om dezelfde prijs te behouden, zou ik dus mijn huidige polis aangetekend moeten opzeggen, en vervolgens dezelfde polis
terug moeten bestellen.
Erg klantvriendelijk is dit in ieder geval niet.