Ik heb geprobeerd een bankrekening te openen bij een andere bank, maar ik kreeg enkel een mail dat mijn verzoek niet geaccepteerd werd. Waarschijnlijk komt dit omdat mijn vorige bankkaart nog behandeld wordt voor dat proces, maar daar is nog geen enige vooruitgang in geboekt. Ik zit als het ware vast, ik kan geen loon laten storten op mijn geblokkeerde rekening maar ik kan ook geen nieuwe rekening aanmaken omdat het proces dat blijkbaar niet toelaat Ik heb die bank bij wie ik een nieuwe rekening wou openen nog gecontacteerd wat hun reden was om mijn verzoek te weigeren maar ze hebben nog altijd niks geantwoord.Kunt u geen nieuw nummer openen bij een andere bank?
Dank u, ik zal kijken welke er mogelijk zijn. Heeft u zelf misschien voorbeelden van zulke soort banken dan kan ik gerichter zoeken?Ik zou toch verder gaan bij een andere bank.
U moet wettelijk gezien toegang hebben tot minstens 1 zichtrekening, en de banken dienen dit gratis te verschaffen (vanaf je er minstens 1 hebt bij een bank, mogen de andere banken het gratis aanbod ook gewoon schrappen).
Er zijn legio banken waarbij je gewoon met je eID een bankrekening kan openen tegenwoordig, gewoon proberen.
Zonder reclame te willen maken (noch heb ik aandelen in of bij 1 van onderstaande banken).Dank u, ik zal kijken welke er mogelijk zijn. Heeft u zelf misschien voorbeelden van zulke soort banken dan kan ik gerichter zoeken?Ik zou toch verder gaan bij een andere bank.
U moet wettelijk gezien toegang hebben tot minstens 1 zichtrekening, en de banken dienen dit gratis te verschaffen (vanaf je er minstens 1 hebt bij een bank, mogen de andere banken het gratis aanbod ook gewoon schrappen).
Er zijn legio banken waarbij je gewoon met je eID een bankrekening kan openen tegenwoordig, gewoon proberen.
Ja daar gaat het proces over, ik had ook al zo'n vermoeden dat dat de reden was van mijn weigering maar ik vroeg voor de zekerheid toch een reden aan die ene bank.Was u soms een geldezel (of wordt u daarvan verdacht) en loopt het proces daarover?
Dat is een mogelijke reden waarom de banken een rekening weigeren te openen.
U staat op een zwarte lijst blijkbaar.