#1 , 28 okt 2020 17:52
Hoi,
Even het verhaal uit de doeken doen. In juli besloten ik en een vriend van mij om samen een lot lego op te kopen voor een aankoopsom van 150 euro. Hij doet zo'n beetje zaken via een bricklinkshop om sets van lego enzo allemaal te verkopen. Bedoeling was om een beetje winst te maken door de sets terug volledig te maken en deze te verkopen, om zo een budget samen te krijgen dat ik terug kon investeren in mijn hobby. Nu het liep al verkeerd bij het begin, de afspraak was dat ieder de helft zou betalen, dus ik schoot zijn helft voor en betaalde dan 150 euro plus zo'n 5 euro verzendkosten, tevens zou de winst ook in de helft worden gedaan. Het lot werd naar zijn thuis gestuurd omdat hij genoeg voorraad heeft om de sets terug volledig te maken. Hij stuurde nog een bericht dat hij de week nadien 75 euro zo overschrijven op mijn rekening. Ik zei hem toen okay geen probleem zolang dat ik maar tegen oktober zeker mijn 150 euro terug heb. Nu passeerde de maanden juni, juli en augustus zonder dat ik van hem geld terug kreeg, ondertussen waren al zo'n 13 sets van het lot verkocht met een duidelijke winst. Ik zei tegen hem ha dat is goed dan kan je mijn 150 euro terug betalen en mijn deel van de winst. Er moest nog een grote set verkocht worden van dit lot op dat moment. Nu in oktober heb ik terug achter mijn geld gevraagd, antwoord was dat hij het volgende week zou stortten. Natuurlijk geen geld, reden pc was kapot, hij zou het dan de week daarop doen. Ook weer niets, ik heb hem verleden week nogmaals aangedrongen en gevraagd of hij wel van zin is om mijn geld terug te betalen. Antwoord dat hij mijn gezaag beu is, dat hij zelf al 2 jaar op geld aan het wachten is en wat is die 150 euro voor u, je hebt wel een auto kunnen kopen. Kreeg ook de mededeling van hem dat het beter is dat onze wegen scheiden. Dus wat mij allang duidelijk is dat ik hij niet van zin is om mijn geld terug te geven. Ik heb van al die gesprekken ook bewijzen via Messenger, heb bewijs dat ik dit lot heb betaald en heb ook bewijzen van de chat op tweedehands. Mijn vraag is zou ik en/of kan ik hiermee klacht gaan neerleggen bij de politie? Word dit beschouwt als diefstal of niet. Wat zijn mijn mogelijkheden? Moet ik gewoon de zaak laten vallen?
Hoop dat er iemand mij een beetje raad kan geven.