Inkoop huis bij echtscheiding door één van de partijen

tinebl
Topic Starter

Inkoop huis bij echtscheiding door één van de partijen

#1 , 14 okt 2009 16:18

In 2005 hebben mijn ex en ik, elk voor de helft, een huis gekocht. Nu zijn we overeengekomen dat hij het huis zou inkopen. Ik ben echter nooit tevreden geweest met het bedrag dat hij vooropstelde. Het huis werd aangekocht in 2005 en nu doet hij er amper 2500€ bovenop, wat gezien de evolutie van de woningprijzen belachelijk is. Bovendien was ik zelf eerst kandidaat-koper en ik zou hem wel veel meer moeten uitbetalen..

Ik heb het er met hem geregeld over gehad dat de logische juridisch gang is dat het huis geschat moet worden. Maar daar wil hij dus niets van weten. Telkens komt hij met dreigementen en chantage. Onder druk heb ik bij de notaris en bij de rechtbank getekend voor akkoord.

Intussen is de echtscheiding (EOT) uitgesproken. Nu werd ik bij de notaris uitgenodigd om de verkoopsakte te tekenen, maar ik heb dit geweigerd.
Ik weet dat de ondertekende scheidingsakte in principe bindend is. Maar mijn ex is tijdens de procedure zelf een aantal zaken uit de akte niet nagekomen.

Wat kan ik hieraan nog doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 14 okt 2009 20:31

welke zaken is hij niet nagekomen? kan u dat bewijzen en heeft u daar een procedure of iets dergelijks voor opgestart?

tinebl
Topic Starter

#3 , 15 okt 2009 12:27

Het gaat natuurlijk om zaken die iets moeilijker te bewijzen zijn, behalve met getuigen. Ik heb er begin juli nog de notaris voor gecontacteerd, maar hij liet na mij verder te antwoorden/info te verschaffen. Verder is er (nog) geen procedure voor gestart.

1. Ik mocht nog enkele maanden in het huis wonen met uitsluitend genot. Hij kwam echter te pas en te onpas binnen. Ik merkte dit aan de post die weg was, papieren van mij die hij meenam, vuile voeten op de vloer enz. Eén keer kwam ik uit de badkamer omdat ik lawaai hoorde en bleek hij binnen te zijn. Van uitsluitend genot dus geen sprake.

2. Daarnaast vermeldt de akte dat hij pas eigenaar is na ondertekening van de akte en zich eerder niets mag toeëigenen. Van zodra ik verhuisd was, werd de voordeur gebarricadeerd en werden andere sloten geplaatst. Ik kon er niet meer in, alhoewel mijn domicilie er nog stond.
Dit is een handeling van het zich verschaffen van volle eigendom toch?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”