Vind u dat dan niet de taak van de schilder ons daarop te wijzen en de werken nog niet aan te vatten?Wanneer u besliste uw huis te laten behangen en schilderen had u toch wel op de hoogte mogen zijn dat zoiets niet meteen gebeurt en men minstens een jaar wacht.
Hoe komt u erbij dat destijds de pleister niet droog genoeg was, lijkt onmogelijk te bewijzen.
Zelfs als een schilder over een onbehandelde barst behangt gaat dit later daarom niet zichtbaar worden.
Uw bouw heeft zich nog gezet en daarom zijn er barsten zichtbaar geworden.
Die werken zijn te vroeg gebeurt maar nu alles op de schilder schuiven lijkt me wat te ver gaan.
Ik ben inderdaad van mening dat ons geen verantwoordelijkheid kan aangewezen worden hierin. Is de eerste keer dat we een nieuwbouwwoning kopen. Dit is me dunkt niet iets dat je meerdere malen doet......Vindt u dan dat u geen enkele verantwoordelijkheid heeft daarin?
Als bouwheer moet u van zulke zaken op de hoogte zijn, laat staan dat zoiets vrij algemeen geweten is.
Heeft u met een architect gewerkt, heeft u uw schilder goed geïnformeerd?
Daarbij denk ik ook nog dat er nergens officïeel beschreven staat vanaf wanneer er mag geschilderd worden.
Uw schilder had er, mits goed geïnformeerd, niet aan moeten beginnen maar dan denk ik toch nog dat u niet veel verhaal heeft.
Niet automatisch wordt iets een professioneel zijn schuld omdat u iets niet weet of slecht geïnformeerd bent.
Noch zijn uw barsten of ongelijke pleister er gekomen door zijn verf.
We hebben de schilder daarover navraag gedaan en hij zegde ons dat het vliesbehang specifiek bedoeld was om deze barsten tegen te gaan...
Vliesbehang wordt inderdaad veelvuldig gebruikt om barstjes weg te steken, maar dat zijn dan geen zettingsbarsten, maar kleine oude krimp barstjes in het pleisterwerk. Ik moet het vliesbehang nog zien dat een zetting van uw woning gaat voorkomen of tegenhouden.
En dan moeten wij als bouwheer daarvan op de hoogte zijn en een professioneel schilder die dagdagelijks niets ander doet niet?????
We hebben de schilder daarover navraag gedaan en hij zegde ons dat het vliesbehang specifiek bedoeld was om deze barsten tegen te gaan...
Vliesbehang wordt inderdaad veelvuldig gebruikt om barstjes weg te steken, maar dat zijn dan geen zettingsbarsten, maar kleine oude krimp barstjes in het pleisterwerk. Ik moet het vliesbehang nog zien dat een zetting van uw woning gaat voorkomen of tegenhouden.
Een schilder ziet gewoon de centen, en voert uit wat de bouwheer wil.
En dan moeten wij als bouwheer daarvan op de hoogte zijn en een professioneel schilder die dagdagelijks niets ander doet niet?????
We hebben de algemene aannemer van de woningbouw gecontacteerd die op zijn beurt contact heeft gehad met de aannemer pleisterwerken.https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... n/bouwheer
En wat zegt uw architect en de algemene aannemer???