Mits ik veel op de baan ben neem ik dan steeds een foto of filmpje op om achteraf te kunnen bewijzen dat hij effectief niet werkte.
Goede reflex
Volgens de wet moet je dan de blauwe parkeerschijf plaatsen die geldig is gedurende 2u, wat we ook gedaan hebben.
Dan kon je er parkeren ...
Geen verdere parkeerbeperking in de tijd op de meter / automaat ?
Lees parkeerretributiereglement N ieuwpoort even door
Ze sturen mij een bewijs dat de parkeermeter 20minuten nadien terug hersteld was.
Er is geen enkele reden -laat staan wetgeving- dat je elke paar minuten opnieuw naar de parkeermeter zou moeten lopen om te gaan kijken dat die reeds gerepareerd is
Schijf gezet = conform wegcode
Leuk is wel dat ze hiermee zelf bevestigen dat de effectief defect was
Inmiddels doen ze dit zelf via en gerechtsdeurwaarderskantoor.
Wat heb je juist gekregen ?
Vraag te betalen, of al dagvaarding
Kan iemand mij laten weten welke stappen ik nog kan ondernemen om dit te stoppen?
Je zou een aangetekende ingebrekestelling kunnen sturen, maar waarom zou je kosten doen ...
Stuur die ingebrekestelling gewoon per email
Behoorlijk gortig om wanneer hun rommel defect is, toch nog retributies te gaan uitschrijven.
Ik heb het al eerder een parkeermaffia genoemd, en ze doen die naam er weer alle eer aan ...
CC burgemeester, schepen mobiliteit
Met vraag om parkeerbedrijf te doen ophouden met dergelijke onzin, en na afloop contractuele periode, niet meer met dit bedrijf in zee te gaan voor de controle vh betalend parkeren
CC deurwaarderskantoor
Dat u via hen hierover geen briefwisseling meer wenst te ontvangen
Tenzij wat zij u volgens de wetgeving moeten doen toekomen (dagvaarding ed)
Indien dit voor de rechtbank komt, kan ik dan een schadevergoeding vragen voor al de lasten?
Helaas niet
Klacht wegens tergend geding zou kunnen - als je wint
Maar is ook meer last dan het opbrengt ...
Het is de parkeerfirma die moet beslissen of ze je dagvaardt of niet (Vredegerecht)
En daar zal moeten bewijzen dat de retributie verschuldigd was
Wat nogal lastig zal zijn, als ze zelf toegeven dat hun meter defect was ...