Maar de hamvraag is natuurlijk of de rechter zou meegaan in de vraag van de moeder voor meer kinderalimentatie. Ik neem even de feiten op een rijtje: Kind is 4 jaar. Moeder verdient 2300 euro p.m. Krijgt kindergeld. Heeft kind fiscaal ten laste. Geen onkosten voor kinderopvang. Alle biezondere onkosten worden gedeeld door beide ouders. Krijgt 260 euro per maand kinderalimentatie.
Dat is een mooi inkomen (2300 + 260 + 100) voor een moeder met een kind van 4. Ik ken weinig alleenstaande ouders met zo'n comfortabel loon. Uiteraard zal dit bedrag stijgen met de leeftijd van het kind.
Het punt dat de moeder (nog jong is en) ook carrière kan maken is absoluut een bruikbaar argument. Ook met een kind kan men carrière maken. Gezien haar huidige loon en leeftijd, ga ik er van uit dat ze hoger opgeleid is en dus effectief nog een mooie (zeer goed betaalde) loopbaan voor de boeg heeft.
Ik zou gewoon afwachten of de moeder dit terug voor de rechter wil aankaarten. Want dit kost ook geld en de uitslag is niet 100% zeker.
Vertel haar dit misschien vriendelijk mét de bemerking dat ze dit even kan natrekken bij een juridisch onderlegd persoon. Maar niet haar advocaat. Want die verdient uiteraard zijn/haar boterham met dit wél voor de rechtbank te brengen. Vermoedelijk vindt deze dit een zeer haalbare zaak