Beste.
Ik heb mij een nieuwe wagen aangkocht op 20 februari 2020. Een offerte en daarna een wettelijke bestelbon is opgemaakt en ondertekend door de verkoopdienst van de desbetreffende garage.
De einddatum van levering van het voertuig is 30 september 2020. (Staat uitdrukkelijk op het contract vermeld)
Momenteel is het voertuig nog steeds niet geleverd aan mijn persoon.
De garagist vind zich uit met de Corona covid 19 crisis dat daarom mijn wagen niet geleverd kan worden.
Volgens navraag van mijzelf (omdat ik vroeger in de automotieve heb gewerkt) bij de hoofdverdeler in België van het desbetreffende merk, zou de wagen reeds in België zijn maar nog niet geleverd bij de dealer om financiële reden met de dealer zelf.
Aangezien we nu oktober 2020 zijn, wens ik de wagen kosteloos op te zeggen omdat de uiterste levertijd overschreven is. De dealer zegt nu dat ik een bedrag van 15% schadevergoeding zou moeten ophoesten als ik de wagen opzeg. Bij mijn vragen of de wagen naar mij kan geleverd worden, alsook de wettelijke papieren voor het in orde brengen met verzekering word ik steeds met een smoes de laan uitgestuurd. De garagist claimt dat er op het contract een rek zit van 2 tot 3 weken, maar dit staat nergens in hun verkoopsvoorwaarden vermeld.
Mijn vraag: Kan ik kosteloos mijn wagen opzeggen of moet ik een schadeclaim betalen aan de garage.
Hoe kan ik bekomen dat mijn wagen toch nog geleverd kan worden aan mij?
Alle info is natuurlijd welkom.
MVG