Klopt! En dat is niet weinig! De schilder heeft zoals ieder aannemer een resultaatsplicht, waardoor hij had moeten weigeren aan de werken te beginnen als het plafond niet klaar was om geschilderd te worden. Schrijf gewoon aan die advocaat dat zijn cliënt akkoord was gegaan met die expertise, en dat zijn beweringen nu volledig uit de lucht zijn gegrepen, waardoor je genoodzaakt bent verdere stappen te ondernemen tegen hem.De enige fout die de schilder maakte is dat hij de werken aanvaard heeft. Hij had u moeten verwittigen van de staat van het pleisterwerk. In de bouwwereld zijn er bepaalde toleranties die aangehouden moeten worden om een degelijk werk af te leveren. Ook uw leverancier van de ramen had het werk moeten weigeren als de raamopeningen niet haaks waren gemaakt.
Stuur nog een aangetekende brief met aanmaning. Schrijf duidelijk dat je die vent zult vervangen door een andere aannemer indien hij jouw klachten blijft negeren, en dat de meerkosten daarvoor op hem verhaald zullen worden. Een kopie van die offerte hoef je niet door te sturen.Hebben we reeds gedaan, maar zijn advocaat reageert niet alsook zijn verzekering niet.
Ondertussen lieten we reeds een ander schilder langs komen om een offerte te maken voor de herstellingswerken.
Moeten we deze dan doorsturen naar zijn advocaat en verzekering? Of dienen we direct te dagvaarden?
Begrijp niet goed waar deze stelling vandaan komt. We hebben een expertisebureau ingeschakeld om een verslag op te maken.Een andere schilder die de kans heeft om het werk van een collega te beoordelen en al weet dat er een haartje in de boter zit ... zou ik nu niet onpartijdig durven noemen.
Ik zou mij toch vragen stellen bij die expertise. Te nat kan ik geloven maar slechte voorbereiding. Het pleisterwerk moet dan toch heel slecht uitgevoerd zijn als vliesbehang het niet kan camoufleren.Expert maakt verslag op en wijst op de gebrekkige voorbereiding alvorens over te gaan tot vliesbehang ( lees: niet voldoende uitgeplamuurd en geschuurd ) en het feit dat het pleisterwerk niet voldoende droog was.
Pleisterwerk vind ik zeker niet slecht uitgevoerd. Het plamuurwerk van de schilder ontbreekt gewoon. Hij is de donderdagnamiddag hier begonnen om de vloer af te plakken. De vrijdagmorgen heeft hij zonder veel voorbereiding direct vlies beginnen plakken. Dit zegt genoeg, denk ik.....Ik zou mij toch vragen stellen bij die expertise. Te nat kan ik geloven maar slechte voorbereiding. Het pleisterwerk moet dan toch heel slecht uitgevoerd zijn als vliesbehang het niet kan camoufleren.Expert maakt verslag op en wijst op de gebrekkige voorbereiding alvorens over te gaan tot vliesbehang ( lees: niet voldoende uitgeplamuurd en geschuurd ) en het feit dat het pleisterwerk niet voldoende droog was.