Ik heb me onlangs een appartementje gekocht.
Aangezien er nog een aantal werkzaamheden in dienen te gebeuren heb ik mijn meubelen voorlopig gestockeerd bij mijn vriend in de garage.
enkel een minimuum van spullen heb ik bij me (tafel en stoelen, klein tv-tje, wat kookgerei, mijn matras en wat badkamerspullen en kleding)
Gezien ik al mijn spulletjes nog niet bij mij heb ben ik momenteel bijna enkel in het appartement aanwezig om te slapen.
Warm eten doe ik op mijn werk of bij mijn grootmoeder.
Ik ga ook min 3 keer in de week naar de fitness zodat ik dus amper thuis ben.
Mijn weekends breng ik door bij mijn vriend, waar ik voorlopig tevens mijn was doe.
Sinds ik het appartement gekocht heb, heb ik een adreswijziging aangevraagd (anherhalve maand geleden).
Nu staat mijn adres nog altijd op mijn vorige huuradres aangezien ik nooit thuis ben als de politie toevallig eens langskomt.
Als ik bel naar de stad om info zeggen die mij doodleuk dat de politie al 10 keer langs geweest is zonder dat ik er was.
Ik kan die moeilijk aannemen dat de politie zo vaak langs komt zonder enig bericht na te laten of een belletje te geven.
Men vertelde mij ook doodleuk dat ik maar eens aanwezig moet zijn om mijn adres te veranderen.
Ik heb ondertussen al een mail gestuurd naar de politie met de uitleg dat ik weinig thuis ben en om te vragen me vooraf te verwittigen als ze langskomen.
tot op heden heb ik daar ook nog geen reactie op gekregen.
Maar ondertussen raakt mijn adres maar niet gewijzigd.
Moet ik nu echt een ganse week lang iedere avond thuisblijven in de hoop
dat de politie eens langskomt als ik thuis ben of...?
Ik had namelijk ergens vernomen dat het volgens de wet niet noodzakelijk zou zijn dat je aanwezig bent als de politie langskomt.
Is dit zo of...?