Alles altijd verifiëren...ALLES!
https://www.gva.be/cnt/dmf20200927_9688 ... ht-op-hebt
Misschien eerst het artikel lezen alvorens commentaar te geven?Feit is, dat het fouten zijn die toegeschreven worden aan de fiscus. Niet aan de belastingbetaler.
Dergelijke fouten mogen niet getolereerd worden door geen enkele burger.
Ontslag voor de poenscheppers op de rug van de kleine is de enige remedie.
Kunt u geen gebruik maken van Tax on web, daar kunt u die vakjes zelf aanvinken en blijven staan.Ze zijn vergeten de aftrek voor personen met een handicap erop te zetten.
Reeds de achtste maal dat dit voor mijn ouders (70+ en 80+) niet op de vereenvoudigde aangifte staat.
Dit jaar krijgen we deze binnen en warempel, de aftrek stond aangeduid.
Dus verder geen actie ondernemen, ze krijgen aanslagbiljet in de bus en wat blijkt? Daar is de aftrek op miraculeuze wijze weer verdwenen en met als gevolg enkele honderden euro's meer te betalen.
Aangezien het belastingkantoor op 10 minuten van onze deur vorig jaar is gesloten (danku fiscus) moeten we nu naar Mechelen gaan bollen.
Wat een vriendelijk maar toch zeer kordaat telefoontje heeft opgelost. 'Onze systemen onthouden dat niet mevrouw'. En 'ja ik zie al wat er is gebeurd, ik heb het nu aangepast zodat het volgend jaar niet meer gebeurt.' Al 8 jaar horen we die uitleg. Ik ben eens benieuwd voor volgend jaar.
ik zou denken dat als het op de eerste aangifte zou staan, dat het bij de finale aangifte niet zou verdwenen zijn.Kunt u geen gebruik maken van Tax on web, daar kunt u die vakjes zelf aanvinken en blijven staan.
U kunt met een kaartlezer en de ID kaarten van uw ouders makkelijk hun gegevens nakijken.
Is het belastingkantoor niet telefonisch bereikbaar of per email ?