topics samengevoegd - JurecaBE - moderator
We hebben ons dak laten verbouwen door een aannemer die we uiteindelijk voor de helft in zwart betaald hebben.
Voor een aantal werken heeft hij wel een factuur uitgeschreven waarmee we onder andere een premie wouden aanvragen. Daarom moet de aannemer een attest invullen dat ik hem zowel persoonlijk als per mail bezorgd heb.
Deze heeft ons dat attest echter nog niet teruggestuurd, nl om onbegrijpelijke redenen. Hij leek ons altijd een rare vent, en uiteindelijk is het gebleken dat hij ook volledig onbetrouwbaar is omdat hij niet reageert op mijn mails, en de telefoon niet opneemt als ik hem met mijn gsm bel.
Bovendien is het ons opgevallen dat de schoorsteen niet volgens de regels van de kunst werd gemetseld, en nu staat de schoorsteenkap gewoon scheef. Aan de telefoon had de aannemer beloofd om het te komen herstellen, maar nadien is hij verdwenen. De werken aan de schoorsteen werden niet gefactureerd.
We hebben alles betaald, maar krijgen nu feitelijk geen garantie op de uitgevoerde werken.
Wat kan ik doen? In gebreke stellen omdat hij weigert het attest in te vullen? Wat betreft de schoorsteen: ik dacht van een factuur ervoor op te eisen alsof ik er sindsdien nog zou zitten op de wachten. Toen hij het geld kreeg heb ik hem trouwens laten tekenen op papier dat hij een voorschot ontvangt voor dakwerken.