Hallo
In April 2019 was ik op vakantie in Parijs, waar ik om medische redenen naar de Spoedafdeling van een plaatselijk ziekenhuis moest gaan. Ik werd er onderzocht en de factuur ging naar mijn thuisadres opgestuurd worden. Ik heb 1 factuur ontvangen enkele weken later, maar niet betaald wegens financiële problemen toen.
In November 2019 ben ik verhuisd en ik ben de factuur ook compleet uit het oog verloren sindsdien, maar daarnet vroeg ik me plotseling af of het ziekenhuis eventueel alsnog een of meerdere facturen zou gestuurd hebben naar mijn oud adres met misschien meerdere herinneringen etc... (zonder daarnaast telefonisch contact op te nemen o.i.d)
Nu is mijn vraag wat ik het beste zou kunnen doen, moet ik mijn adreswijziging (bijna een jaar later) alsnog doorgeven aan het ziekenhuis of kan ik beter wachten tot zij mij contacteren als ze merken dat ik een onbetaalde factuur heb? Of is gewoon het betalen van de oorspronkelijke factuur de beste oplossing?
Is de verjaringstermijn van een ziekenhuisfactuur ook 2 jaar bij buitenlandse medische zorg? Zo ja, kan ik dan best afwachten tot 04/2021 tot de termijn verstreken is?
Alvast bedankt!