Ik weet begot niet of ik in het juiste deelforum zit maar graag uw mening over volgende.
Ik merk op dat bij vele leveranciers een loopje wordt genomen met de verzending van de facturen. Ik merk bvb meer en mee rop dat tussen de factuurdatum en de dag waarop de factuur daadwerkelijk bij ons in de bus ligt er gemiddeld 3 tot vier dagen verschil zit. Ik weet uiteraard dat er sinds enige tijd verschillende post tarieven zijn en dat als je wil dat je brief de dag erna je het hoogste tarief betaald voor prioritaire post. Echter op sommige facturen staat bvb dat je vijf dagen tijd hebt om ze te protesteren. Als die dan 3/4 dagen onderweg is dan heb je van die vijf dagen "protest" periode niet veel over en kan je soms niet meer reageren met het protesteren van een factuur. Blijkbaar zijn vooral Energie en telecombedrijven daar heel erg bedreven in.
De vraag is dus kort: zijn de verzenders van een factuur verplicht hun document als prioritair te beschouwen en ze dusdanig ook te verzenden zodat sommige rechten van de ontvanger van de factuur behouden blijven of op zijn minst niet worden geschaad of beperkt