Mijn zoon kocht vorige maand een Mercedes Vito in unieke staat. Zowel vanbinnen als vanbuiten als nieuw en ook onderaan nergens roest waar ze voor gekend zijn.
Een automaat met slechts 135.000 km.
Mensen waren de vele zeveraars beu die al geweest waren en ondanks een laag bod was de koop meteen beklonken.
Nu is er een vorige week een oud vrouwtje in zijn flank gereden en ook zijn achterwiel geraakt. Niets ergstig maar hij is toch
economische perte total verklaart???
De waarde die ze opgeven is belachelijk laag en daar koop je nog geen Vito voor die wel in afgeleefde staat is.
Zowel ik als mijn zoon zijn autotechniekers dus we hadden er ook meteen een nieuwe trekhaak voor gekocht en zelf gemonteerd en laten keuren.
Verzekering vroeg om deze kosten ook door te sturen maar aangezien we enkel het factuur vd aankoop vd nieuwe trekhaak kunnen geven is dit ook weer 500 euro minder dan wat dat normaal kost.
Zijn aankoopfaktuur is 1.600 euro hoger dan de waarde die de expert geeft maar aangezien hij eigenlijk de koop van zijn leven gedaan heeft is dat nu in zijn nadeel.
Probleem is dat er nu opkopers mogen bieden en hij zo zelfs nog minder zal krijgen.
We hebben al een afgeleefde Vito die te koop staat van hetzelfde bouwjaar maar met meer dan 300.000 km doorgestuurd naar de verzekering waar ze 3.000 euro meer voor vragen dan de geschatte waarde vd expert voor één in showroom staat.
Die expert had trouwens tegen onze carrosserie hersteller gezegd dat een Vito in deze staat uitzonderlijk is dus die schrok ook van het lage bedrag.
Kunnen we een nieuwe expertitie vragen en zorgen dat hij NIET economische perte total verklaart zal worden?
Of moeten we al eisen dat ze het bedrag al minstens verhogen naar het bedrag op zijn verkoopovereenkomst plus de kosten vd trekhaak en eventueel een vergoeding voor de plaatsing van die trekhaak bijtellen?
Dbv