#5 , 14 aug 2020 11:52
vrees het ook maar blijf het eigenlijk wel niet helemala fair vinden, want als een vrijwilliger zich niet aan de restricties houdt krijgt hij niks, maar als zij een fout maken dan krijg je ook maar een deel van je vergoeding. Zal er me vrees ik bij neer moeten leggen. Dit was hun officieel antwoord:
"
k heb het eens voor je bekeken.
In het algemeen wordt de vergoeding voor een studie berekend op basis van de tijd die die de vrijwilligers ervoor op de unit moeten doorbrengen, en de moeite die in eventuele onderzoeken tijdens het verblijf kruipen. Wij waarderen het ten zeerste dat je je vrij hebt willen maken voor deze studie, en je krijgt daarom ook een vergoeding voor alle tijd die je normaal gezien in de unit had moeten verblijven als de studie gewoon zijn gang was gegaan, als compensatie voor de tijd die je van het werk vrijaf hebt genomen. Je wordt dus vergoed voor het totale geplande verblijf van 5 overnachtingen, ook al hebben er daarvan maar 2 daadwerkelijk plaatsgevonden. Voor de PET-scans die niet gebeurd zijn, kunnen we je helaas geen vergoeding geven. Die hebben immers ook nooit plaatsgevonden, en hiervoor heb je je ook niet extra vrij moeten maken. Verder vind ik het zeer vervelend dat het plaatsen van de arteriële katheter zo moeizaam is gegaan en je veel last heeft bezorgd, maar ik hoop dat je begrijpt dat dit ook geen reden kan zijn tot een extra vergoeding.
Samengevat: indien we je enkel zouden vergoeden voor wat er ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, dan zou de vergoeding volgens mijn berekeningen om en bij de 750 euro bedragen. Dit is dus niet het geval. Je wordt alsnog vergoed voor de tijd die je normaal gezien in de unit had moeten doorbrengen en die je van het werk hebt vrijgehouden, maar we kunnen je niet vergoeden voor de onderzoeken die tijdens deze visites normaal gezien hadden plaatsgevonden, maar nu dus niet doorgaan. Indien dit een studie was geweest zonder extra onderzoeken tijdens het verblijf (zoals PET-scans), dan had de vergoeding die je nu krijgt dus wel overeengekomen met de totale vergoeding. Misschien was dat zo ook het geval bij de andere vrijwilligers waarmee je gesproken hebt."