Beste
wij hebben maandag een brief in de bus gekregen dat ze dinsdag (de dag nadien) met dringende werken gingen beginnen in onze straat. De werken zijn in opdracht van fluvius. Ik weet niet goed wat aanzien wordt als dringende werken. Ze zijn aansluitingen aan het voorzien voor woningen die binnen enkele maanden gaan gebouwd worden (niet echt dringend in mijn ogen).
Wij wonen in een heel smalle straat. Dit heeft als gevolg dat wij niet op en van onze oprit geraken en genoodzaakt zijn geweest onze wagen te plaatsen bij buren die verderop wonen. Mijn vrouw is fotografe in bijberoep en verwacht zondag een pasgeboren babytje en moeder voor een fotoshoot bij ons in de studio. De dichts bijzijnde parking ligt op 600 - 750 meter afstand. En wij kunnen onmogelijk vragen aan een moeder die een keizersnede heeft gehad om deze afstand af te leggen.
Dit heeft dus enkele problemen. Een babytje blijft geen newborn. Dus deze fotoshoot verzetten is eigenlijk geen optie. Kunnen wij fluvius dwingen onze straat bereikbaar te maken voor het weekend? Kunnen wij hun in gebreke stellen? Kunnen wij hun dringende werken in vraag stellen? Is er iets dat we kunnen doen?
We hebben al twee maal proberen iemand binnen fluvius te spreken via telefoon maar ze gingen ons telkens terug opbellen of mailen? De gemeente steekt een beetje hun kop in het zand en vertellen dat de werken zeker gedaan zullen zijn. Mijn ervaring in deze werken vertelt me wel iets anders