Je mag er oversteken naar VogelzangstraatMag men op deze manier oversteken om het fietspad aan de overkant te bereiken (gele pijl) met de bromfiets?
Er is een fietspad gesignaleerd50m naar rechts staan verkeerslichten met een oversteekstrook voor fietsen (rood omcirkelt)
Als je de Molderdijk volgt in die richting, richting tunneltje, telt dat bord IMO voor jou ...Rechts van mij waar ik oversteek staat een gebodsbord dat fietsers verplicht het fietspad te volgen.
Telt dit voor mij aangezien ik dit bord niet passeer, maar voor dat bord al oversteek. Ben dit gisteren tegengekomen en vroeg me dit af.
Je mag - mits voorrang verlenen- gewoon overstekenHier nog zo'n punt. Ik ben de gele pijl. Mag ik gewoon oversteken, of moet ik langs de verkeerslichten oversteken?
Hoezo,verboden? Dit is de enige kant van de ringweg waar een fietspad loopt. Dus er rijden fietsen/brommers in 2 richtingen.Hier nog zo'n punt. Ik ben de gele pijl. Mag ik gewoon oversteken, of moet ik langs de verkeerslichten oversteken?
In de andere richting is het zelfs verboden "langs de lichten" te rijden :!:
Hoewel de weg-wan-beheerder je er naartoe stuurt
Je rijdt dan zonder enige juridische indekking links langsheen de Zuiderring (situatie juli 2019)
De verkeerslichten voor fietsers mogen er niet eens staan ...
https://goo.gl/maps/KtQ4rnuD2XxSkRjQ7
Nee niet over het fietspad rijden, maar gewoon kruisen om het tunneltje in te rijden. Met andere woorden schuin oversteken om het tunneltje binnen te rijden, in plaats van eerst het fietspad te volgen tot aan de lichten, daar over te steken als de lichten op groen springen, en dan het tunneltje in te rijden. Ik ontwijk als het ware de verkeerslichten. Mag dit?Je mag er oversteken naar VogelzangstraatMag men op deze manier oversteken om het fietspad aan de overkant te bereiken (gele pijl) met de bromfiets?
Maar of je daar -links in de rijrichting- op een fietspad mag gaan rijden is weer wat anders ...
Fietspad is in die rijrichting slechts gesignaleerd NA de uitgang van het tunneltje
Er voor niet ...
Anderzijds zijn er situaties waar wel de bedoeling is dat je een linksgelegen fietspad volgt, ook al staat het bord D7 (verplicht fietspad) pas een eind verder geplaatst langs het fietspad ...
Er is een fietspad gesignaleerd50m naar rechts staan verkeerslichten met een oversteekstrook voor fietsen (rood omcirkelt)
Dat is nooit verplicht te gebruiken bij oversteken.
Een oversteekplaats - de reglementaire met dikke vierkante blokken- is enkel verplicht te gebruiken als het fietspad er eindigt.
Als je de Molderdijk volgt in die richting, richting tunneltje, telt dat bord IMO voor jou ...Rechts van mij waar ik oversteek staat een gebodsbord dat fietsers verplicht het fietspad te volgen.
Telt dit voor mij aangezien ik dit bord niet passeer, maar voor dat bord al oversteek. Ben dit gisteren tegengekomen en vroeg me dit af.
Als je oversteekt naar Vogelzangstraat, telt het niet voor jou
Tenzij er borden D7 / fietspad geplaatst zijn intussen, mag je daar niet fietsen op de rode stroken in de kijkrichting op de link hierboven ...
https://goo.gl/maps/KtQ4rnuD2XxSkRjQ7
Hoezo,verboden? Dit is de enige kant van de ringweg waar een fietspad loopt. Dus er rijden fietsen/brommers in 2 richtingen.
Je kan dat tunneltje niet inrijden zonder het door wegmarkeringen aangeduide , linksgelegen fietspad te volgenNee niet over het fietspad rijden, maar gewoon kruisen om het tunneltje in te rijden. Met andere woorden schuin oversteken om het tunneltje binnen te rijden, in plaats van eerst het fietspad te volgen tot aan de lichten, daar over te steken als de lichten op groen springen, en dan het tunneltje in te rijden. Ik ontwijk als het ware de verkeerslichten. Mag dit?