Mag men op deze manier oversteken om het fietspad aan de overkant te bereiken (gele pijl) met de bromfiets?
Je mag er oversteken naar Vogelzangstraat
Maar of je daar -links in de rijrichting- op een fietspad mag gaan rijden is weer wat anders ...
Fietspad is in die rijrichting slechts gesignaleerd NA de uitgang van het tunneltje
Er voor niet ...
Anderzijds zijn er situaties waar wel de bedoeling is dat je een linksgelegen fietspad volgt, ook al staat het bord D7 (verplicht fietspad) pas een eind verder geplaatst langs het fietspad ...
50m naar rechts staan verkeerslichten met een oversteekstrook voor fietsen (rood omcirkelt)
Er is een fietspad gesignaleerd
Dat is nooit verplicht te gebruiken bij oversteken.
Een oversteekplaats - de reglementaire met dikke vierkante blokken- is enkel verplicht te gebruiken als het fietspad er eindigt.
Rechts van mij waar ik oversteek staat een gebodsbord dat fietsers verplicht het fietspad te volgen.
Telt dit voor mij aangezien ik dit bord niet passeer, maar voor dat bord al oversteek. Ben dit gisteren tegengekomen en vroeg me dit af.
Als je de Molderdijk volgt in die richting, richting tunneltje, telt dat bord IMO voor jou ...
Als je oversteekt naar Vogelzangstraat, telt het niet voor jou