Dag iedereen,
Vandaag kreeg ik bericht via mijn professionele pagina van een Nederlander dat ik de naam van mijn Keramiekatelier onterecht gebruik. Dat die al reeds geregistreerd stond op haar naam in NL. Ik zal de namen hier niet zetten (weet niet of het mag mag en wil niet provoceren) het is echt zo simpel als de soepgroente en groentesoep. Mijn naam is (lidwoord) A B, de hare is B A (zonder lidwoord)
Toen ik in 2018 begon heb ik zowel in NL als in België de naam die ik wilde gebruiken, opgezocht.
Nergens stond deze geregistreerd, niet bij Kvk, niet bij ons en ook niet in het register waar je merken kan registeren.
Het enige wat ik kon vinden, was dus de omgekeerde versie, waar zo goed als geen activiteit was.
En nu krijg ik dus via de host van deze dame de melding dat ze het willen 'uitklaren'. Dat ik mijn naam niet mag gebruiken omdat zij hem heeft geregistreerd.
Ik kreeg als bewijs de inschrijving bij de Kvk met duidelijk enkel B A. Nergens sprake van 'mijn' naam.
Moet ik mij zorgen maken of niet?
We doen inderdaad wel ongeveer hetzelfde maar wel in een hele andere regio (2.5u uit elkaar, ander land)
Naar wat ik heb opgezocht toen en nu weer, niet ... Maar moest er iemand juridisch met duidelijke info komen dat ik best verander, dan weet ik dat ik best gewoon wissel ...