Geachte mevrouwen en heren,
Graag zou ik enige informatie bekomen over de volgende situatie:
Een psychiater stelt een diagnose van een persoonlijkheidstoornis bij een persoon waar hij nooit contact heeft mee gehad. Deze diagnose is gebasseerd op verklaringen van een 3de partij waarmee de eerder genoemde persoon in een persoonlijk conflict verwikkeld is. Deze 3de partij heeft schijnbaar contact opgenomen met de psychiater, waarop de psychiater plots zichzelf uitnodigde en de diagnose kwam presenteren. De persoon waarop dit betrekking heeft geen psychiatrisch verleden noch rechterlijk en nooit contact gehad met psychologen of psychiaters. Ik kan me niet voorstellen dat dit legaal is. Welke stappen zijn er mogelijk en welke wetten zijn er mogelijk geschonden? We hebben de indruk dat dit door de 3de partij ingezet wordt als persoonlijk vergeldingsmiddel en om de geloofwaardigheid van de betrokkene te schaden. De 3de partij had twee maanden hiervoor een persoonlijk gesprek overhoord waarbij de persoon gezegd had dat hij aan het overwegen was om een klacht in te dienen tegen deze 3de partij i.v.m. het versoonlijke conflict. Dus bestaat het vermoeden dat deze 3de hierop contact heeft gezocht met de psychiater.
Ik zie graag jullie antwoorden tegemoet